Flipper it Forward, Mini & Maxi fototopic

Prachtige foto’s weer @malus65 van deze leuke turtle! :ok_hand:t2:
(Zelfs een draak van een horloge zou jij trouwens nog mooi in beeld weten te brengen, vermoed ik :smiley:)
Op welke polsmaat draag jij de Mini Turtle trouwens?

1 like

Bedankt! Mijn polsmaat zal ongeveer 16-17 cm zijn vermoed ik. Nooit precies gemeten. Enige wat belangrijk is, is dat als de lug-lug maat boven de 48 komt, het sowieso te groot is. Daarna is het afhankelijk van de grootte van de kast in verhouding met de wijzerplaat. Met andere woorden: als een horloge een smalle kast heeft, dan toont het groter dan een horloge met een dikke kast. Omdat de diameter van de wijzerplaat feitelijk optisch bepaalt hoe een horloge toont.
Dus een dress watch van 40mm toont meestal aanzienlijk groter dan een duiker van 40mm. Een Tuna ging bijvoorbeeld prima, terwijl die toch 44mm zijn, maar een Seamaster van 41 vond ik te groot tonen.

1 like

6 likes

Heel mooi :star_struck: :star_struck:

Heb het lang geleden al gezegd en geschreven toen jij jouw eerste serieuze foto’s postte hier op het forum: de grote merken hebben geen dure reclamefotografen nodig als jij de job zou mogen doen.
En sales zou gegarandeerd omhoog gaan van elke klok die je fotografisch vastlegt.

Er zijn een aantal forumleden die foto-diensten aanbieden of zich enigszins bekwamen in dit metier.
Ze zouden al een behoorlijke kwaliteitssprong maken als je ze een dag zou laten meekijken in jouw keukentje :sunglasses:

Bedankt voor het compliment :smiley:

1 like