Flipper topic

Flipperen is een ziekte.

En blijkbaar heb ik het virus ook te pakken.

Flipperen is eigenlijk je bijna nieuw horloge willen verkopen om een ander te kunnen kopen. Als je een horloge bijna nieuw verkoopt is het verlies het laagst.

Een tijdje geleden had ik hier al eens een balonnetje opgelaten om hier op het forum iets te organiseren om als het ware een horloge te huren. Ik verklaar mij nader. Met een aantal leden wordt een horloge gekozen en wordt er een groepje gevormd. Een lid koopt het aan tegen bijvoorbeeld 200 euro. Na een week stuurt hij het horloge door naar de volgende. De “verkoper” betaalt voor de verzending naar de volgende. De “koper” betaalt 190 € aan de “koper”. En dit telkens zo verder tot dat alle aangesloten leden van het horloge "hebben mogen proeven"van het horloge.

Voor 10€ plus een verzendingskost zou je dus 1 week van een horloge kunnen genieten.

Haalbaar ??

Henrik Schreef:

Dat moet iedereen zelf weten. Flipperen vind ik
persoonlijk alleen dan irritant als er bij een
nieuwe aanwinst wordt gesproken over een “graal”,
“altijd willen hebben” en nog meer emo-dingen -
dat ik dan blij ben voor die persoon en dan gaat
het er in no time weer uit?!? Dan denk ik, stel je
dan niet zo aan.

Ik heb ook geen “gralen”. Ze bestaan voor mij gewoon niet. Droomhorloges heb ik wel maar ik word soms heel snel wakker. :wink:

en nr 100 heeft een horloge vol met krassen en butsen :smiley:

Ik had ooit deze, telt dat ook?

schmeink Schreef:

en nr 100 heeft een horloge vol met krassen en
butsen :smiley:

Of heeft het horloge in zijn bezit voor 10,- ipv te huur.

ik ken de term van mijn zusje die met een Brit getrouwd is. Zij doen aan real estate flipping, een bekende term in usa/uk

http://en.wikipedia.org/wiki/Flipping en dan bij real estate

koop een huis die op dat moment incourant is. Knap het op, of maak betere foto’s etc en verkoop het met winst. In England zijn de regels ook iets anders dan hier m.b.t. kosten koper etc.

flipping zoals hier beschreven wordt ben ik niet kapitaalkrachtig genoeg voor (nou ja als je het goed doet hoeft het niet veel te kosten), maar ik zie wel flipping voor me zoals het opkopen van oude (niet werkende) handopwinders, nieuw glaasje erop, polishen tot je een ons weegt, al dan niet lopend maken, nieuw bandje en dan na het plezier gehad te hebben weer met winst te verkopen. Faire business lijkt me.

Dat hangt ervan af, als je hem binnen een half jaar na aankoop weer verkoopt, dan ja.
Even definieren:
Binnen 6 maanden verkopen, flipperen.
Binnen 1 maand verkopen, superflipper.
Binnen 1 week verkopen, Pinball wizard!!!

ach ik heb zoveel moois gehad …wat echt wel mooi was maar helaas niet bij mij paste , en je leert er wel van …
nu weet ik waar ik op moet letten maar dat helpt gewoon weg niet altijd …
ik heb ook het idee dat het hebben en dragen van horloges en hoe je dat ondervind te maken heeft met het werk wat je doet…

ik weet zeker als ik een kantoorbaantje zou hebben het ook gemakkelijker zou worden omdat ik dan de horloges die ik mooi vind meer kan dragen dan een keer in het weekend en dan ook nog eens als ik echt niks te doen heb.

de mensen die het allemaal zo goed weten zouden 5dagen per week eens een casio moeten dragen en in het weekend hun “goede” horloge …
als je dan na een 6 maanden merkt dat het gros altijd maar stil ligt wordt het ook makkelijker er afstand van te doen en niet veel te kopen maar regelmatig te wisselen.

heb je eindelijk weekend en is het mooi weer …en wil je ook nog eens met de motor weg (want ja dat die staat ook stof te happen) kun je nog geen goed horloge om.
met de fiets is btw nog erger …het fietspad is zo slecht dat ik zelfs soms denk dat het voor een g-shock nog slecht is :wink:

ik weet wel , er wordt gegolft met een lex … ik kan me alleen niet voorstellen dat dat goed is (en daar ben ik dan toch ook teveel liefhebber voor :wink: )

een ander punt is … dat ik vaak na een paar dagen ineens wat aan een horloge zie wat me niet aanstaat, kan soms maar iets kleins zijn

• kroon die in je pols drukt
  • band die niet lekker draagt
  • iets op de wijzerplaat
  • glas wat van dat vertekende beeld geeft
  • wijzers
  • etc etc …
    dat kan van mij rede genoeg zijn om afstand te doen :wink: en dat kun je en wil ik ook niet altijd aan ieder uitleggen want ik vaak genoeg gemerkt dat het ook veel voorkomt dat zolang men er niet op gewezen wordt het zelf niet ziet (en wel gelukkig is met z’n klok)
    het gaat dus ook niet om fouten …puur iets wat je dan niet aanstaat.
    ander punt is dat wij liefhebbers meer eisen stellen bij een horloge dan waar de qualiteits controle op controleerd.
    ik heb al gehad dat de wijzers van een chrono niet precies over elkaar vielen bij 12uur …(was niet bij het minste merk)
    of stofjes onder het glas … wat de fabrikant wel acceptabel vond …

Of een verkooptopic voor iedereen. Nu mag je alleen een horloge te koop aanbieden als je een half jaar lid bent van het forum (of ik heb het totaal verkeerd gelezen)

blabla1552 Schreef:

Of een verkooptopic voor iedereen. Nu mag je
alleen een horloge te koop aanbieden als je een
half jaar lid bent van het forum (of ik heb het
totaal verkeerd gelezen)

klopt , maar dat is nog niet zolang en zal z’n redenen wel hebben dat het is ingesteld.

seamaster Schreef:

blabla1552 Schreef:

Of een verkooptopic voor iedereen. Nu mag je
alleen een horloge te koop aanbieden als je een
half jaar lid bent van het forum (of ik heb het
totaal verkeerd gelezen)

klopt , maar dat is nog niet zolang en zal z’n
redenen wel hebben dat het is ingesteld.

Ik ben zelf ook nog geen halfjaar forumlid, maar die regel dat ik dus nog niets mag verkopen vind ik erg goed. Zo krijg je een horlogemarkt met veel vertrouwen. Ik koop dan ook graag horloges via dit forum. Als de halfjaarregel zou vervallen, ben ik bang dat er marktplaatstaferelen zullen volgen…

hij is binnen, beviel meteen goed

lekker weer aan de maat, mooie band en dito vouwsluiting
bijgeleverde rubber panerai band past ook op de vouwsluiting (tu)

schmeink Schreef:

lekker weer aan de maat, mooie band en dito
vouwsluiting
bijgeleverde rubber panerai band past ook op de
vouwsluiting (tu)

http://i288.photobucket.com/albums/ll176/schmeink/
5d570b2a.jpg
f01d40af.jpg
f4db6fa7.jpg

Super man, gefeliciteerd! (tu)

Bidle Schreef:

schmeink Schreef:

lekker weer aan de maat, mooie band en dito
vouwsluiting
bijgeleverde rubber panerai band past ook op de
vouwsluiting (tu)

5d570b2a.jpg

f01d40af.jpg

f4db6fa7.jpg

Super man, gefeliciteerd! (tu)

+1 van harte … ben benieuwd welke banden je al in gedachten hebt :wink: (tu)

een bruine, kan hem niet omschrijven maar op de foto van bidle is het de 3e

ik snap het ook wel, dat zul je mij ook niet horen zeggen :slight_smile:

Er zitten voor- en nadelen aan. Ik denk ook dat “nepzooi” hier weinig kans zal hebben, met alle kenners op het forum. Ik heb bijvoorbeeld ook wel een horloge dat ik wil verkopen of ruilen, dan heb ik 2 opties… of 5,5 maanden wachten of het aanbieden via marktplaats.

Ik zag laatst ook een oproep ergens in de normale topics met een hoog verkoopgehalte, dat is de keerzijde van het verhaal.

blabla1552 Schreef:

ik snap het ook wel, dat zul je mij ook niet horen
zeggen :slight_smile:

Er zitten voor- en nadelen aan. Ik denk ook dat
"nepzooi" hier weinig kans zal hebben, met alle
kenners op het forum. Ik heb bijvoorbeeld ook wel
een horloge dat ik wil verkopen of ruilen, dan heb
ik 2 opties… of 5,5 maanden wachten of het
aanbieden via marktplaats.

Ik zag laatst ook een oproep ergens in de normale
topics met een hoog verkoopgehalte, dat is de
keerzijde van het verhaal.

Helemaal mee eens(tu)

Hij staat je goed hoor. Zonde van de SND, maar je hebt via via iets moois voor terug :slight_smile:

seamaster Schreef:

gewoon rechts dragen met een andere band, doe ik ook, helpt een heel stuk.

mcfr Schreef:

seamaster Schreef:

gewoon rechts dragen met een andere band, doe ik
ook, helpt een heel stuk.

Dat kan ik dus echt niet…Hij moet gewoon links.