Fortis only (Deel 2)

10 likes

Commander van het PC-7 TEAM 2026:
Met op de pols:
Fortis Flieger F-43 Triple-GMT “PC-7 Team”

8 likes

Happy Fortisfriday!!

9 likes

15 likes

12 likes

9 likes

Wat een gaaf horloge! De Novonaut spookt al sinds de release door mijn hoofd, voor mij echt een toolwatch “grail” die me meer doet dan bijvoorbeeld een speedmaster. Helemaal sinds de titanium release ben ik nog zekerder dat deze er gaat komen.

Mag ik vragen wat je polsomtrek is?
Heb zelf oa ook Pelagos FXD en dat is zo’n beetje de max qua lug-to-lug voor mijn pols (17,5-18cm). Deze is natuurlijk dikker maar dat is voor mij (zeker in lichter titanium) geen probleem.

2 likes

Mijn Polsomtrek is 20 tot 20,5cm, ligt aan de warmte :sunny:

De Novonaut is volgens mij 51mm lug to lug. Ik heb zelf nooit problemen met gewicht aan de pols. Maar een titanium Chronograaf met titanium band vergelijken met een Pelagos FXD met stoffen band, lijkt me lastig.

Dat zul je dan echt moeten ervaren denk ik! :slightly_smiling_face:

2 likes

Gewoon een keer passen, dat kan tijdens een GTG of bij Tijd aan de Zaan in oktober als je geen haast hebt. Op je pols voel je of het je ding is.
Mijn polsmaat is 17,6 cm.
Dat kan bij jou dus ook dezelfde looks hebben als bij mij:

6 likes

Klopt 51mm

1 like

Bedankt voor je reactie!
FXD was meer voor lug-to-lug vergelijking idd, niet gewicht. Formaat zou dan (net) moeten gaan voor mij. Heb een redelijk platte pols dus dat helpt een beetje.
Qua gewicht, lichtgewicht is fijn maar chrono is natuurlijk dikker en zwaarder door grotere kast. Maar heb niks tegen een wat zwaarder horloge zo lang de balans maar oké is.

1 like

Ah super, dank voor het delen en de foto. Ziet er prachtig uit.

Idd voelen om de pols is het beste (enige) wat je echt verteld of het iets is.
Wat is GTG, zie wel wat topics, zijn het door leden georganiseerde bijeenkomsten?

2 likes

Die Fortissen dragen zeer comfortabel, heb zelf een kleinere pols en een B42 is echt geen probleem qua comfort hoor.

10 likes

Graag gedaan!

Ja klopt bij een GTG kom je natuurlijk ook weleens een Novonaut tegen. Je mag ook via of bij mij passen. Ik heb de titanium en stalen variant. Of kies een Fortis dealer: te Drachten of Deurne

2 likes

Dank voor de info. Heb al eerder een Sinn via Serious Watches aangeschaft. Fijn contact mee gehad destijds.
Die Sinn had ik een half jaar daarvoor bij een dealer in Düsseldorf tijdens een weekje weg gepast overigens.

Helaas liggen beide Fortis dealersin NL nogal ver van Amersfoort af.

3 likes

Zelf zit ik een uurtje bij je vandaan. Daarnaast ben ik regelmatig in de omgeving van Utrecht. Misschien een idee om dan iets te organiseren?

2 likes

Bedankt voor het aanbod! Dat zou geweldig zijn. Daarnaast ook altijd mooi om mede enthousiasten te spreken.

3 likes
3 likes

12 likes

Die restauratie is echt enorm geslaagd zeg. Vakwerk. Vooral die rode wijzers springen er uit :star_struck:

4 likes