Ah top, ik zou de lume eruit knallen en zwart erin!
De Lemania5100 is inderdaad geen GMT ![]()
Misschien is het maar goed ook dat Fortis geen titanium chrono GMT met bezel gemaakt heeft. Mijn portemonnee kan dat niet aan.
En nog een Lemania5100 opnemen in de collectie zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Man oh man, wat is het onderhoud aan die dingen duur.
Nee, dat vind ik jammer. Hou de configuratie liever origineel.
Heel gaaf en inderdaad het blauw is door inwerking van vocht verkleurd naar deze mooie tint.
Zoals @Subonno al aangaf, die versie is niet gemaakt inderdaad. Er zit nog wel wat in de pijplijn, met draaibezel in titanium. Dus blijf wel gewoon doorsparen.

![]()
Hier iemand toevallig eens een goed alternatief gevonden voor deze Fortis tool a eur 120? ![]()
Bij een nieuwe Fortis wordt de tool tegenwoordig meegeleverd. Ik zal is kijken of we iets met HF-korting kunnen organiseren.
Ter info:
FORTIS wisselkoerscorrectie 2026
Zoals u weet, is de Zwitserse Frank de afgelopen jaren voortdurend in waarde gestegen ten opzichte van de belangrijkste internationale valuta’s. Tot nu toe hebben we dit effect volledig intern opgevangen. De huidige en verwachte wisselkoersontwikkeling bereikt nu echter een niveau wat een aanpassing onvermijdelijk maakt.
Daarom passen we onze verkoopprijzen vanaf 1 januari 2026 met gemiddeld 6% aan. Omdat we bij het bepalen van de prijzen van een aantal recente releases al rekening hebben kunnen houden met recentere wisselkoersen, gelden de verhoging van prijzen niet voor alle referenties.
Dat zou zeker tof zijn! ![]()
![]()
De Novonaut even op de blauwe band gezet. Lekkere luchtige combi.
Jammer wel dat de band aan de korte kant is…![]()
Ook heel mooi inderdaad!
Zo gaaf! ![]()