Fortis only

Wat hij zegt…

Bij bovenste vind ik datumvenster een geval van ‘jammer’.

Ik moet zeggen dat de foto die ik poste uit 2008 is, maar hij ziet er nog net zo uit
Moet weer eens een nieuwe foto maken.

Groeten, Tom.

Ook een sneak preview. Van de aviatis dornier gmt. Mooi gmt venster

4 likes

Er zit wat moois aan te komen bij Fortis zo te zien! Nice!

2 likes

Die GMT spreekt me erg aan !

2 likes

Zeer gaaf met die opgelegde indexen ja. Hopelijk wel een beetje een schappelijke maat, want de kasten van Fortis zijn me vaak te groot. (44mm en erg dik)

Wat een prachtstuk!!!
Werkelijk schitterend.

Nu vind ik Fortis toch al wel een merk met veel heel mooie modellen!! Leuk topic dit, wordt ik blij van.

2 likes

Ik meende een tijdje terug gelezen te hebben dat Fortis failliet en overleden was.
Fake news?

Het ging/gaat niet helemaal geweldig met Fortis. Maar alle Zwitserse merken hebben het moeilijk. Een onafhankelijk merk zoals Fortis moeten er nog harder aan trekken

Ik verwacht 40/42 mm. Zoals de aeromaster. Als je hem om hebt valt het meestal wel mee hoor.

1 like

De website is nog operationeel in ieder geval, alhoewel het laatste nieuws van 14 december vorig jaar is. Maar ja, je hebt als merk niet elke maand wat te melden als het niet floreert natuurlijk ::slight_smile:

Morgen worden de nieuwe modellen geïntroduceerd. Dus ben benieuwd hoe het op de website weergegeven wordt.

2 likes

Ben benieuwd, wist ik niet, maar hou het nu in de gaten :slight_smile:

Ik zal het morgen meteen posten als ik het zie.

1 like

Zoals beloofd, hierbij de eerste 2 eerste foto’s van 2 horloges uit de nieuwe 2018 collectie. Zwarte dials en wijzers. Witte wijzerplaat schijnt superluminova te bevatten. Dus goed afleesbaar in het donker

3 likes

Mooi merk, zou jammer zijn dat het ter ziele zou gaan.

Ondanks dat het een sneak preview is…vind het wel mooi dat cijfers er echt op liggen (dieptewerking). Kan best zijn dat de duikbevel intern draaibaar is, net zoiets als bij IWC aquanaut serie (o.a. de Cousteau uitvoering). Het is wel een aparte!

Helaas niet draaibaar. Het is een variant op het 2017 model. Daar was de wijzerplaat zwart. Vindt het inderdaad ook erg mooi dat het op de superluminova wijzerplaat ligt.

1 like

Fortis Flieger Chronograph

5 likes