Fortis only

Fortis Classic cosmonauts Limited edition. 100 stuks beschikbaar vanaf medio mei

2 likes

Die gmt is waarschijnlijk geboren als vlieger. Mijn Sinn 103 heeft ook een aflopende schaal op de bezel en werd verkocht als fliegerchrono.

Groeten
Rutger

2 likes

Nice :ok_hand:

Gisteren even een fotootje van mā€™n Fortis gemaakt.
Hij ziet er volgens mij nog goed uit.

Groeten, Tom.

13 likes

Hallo Rutger, dat is het natuurlijk! Bedankt!

Die ziet er zeker nog goed uit! Mooi! Vraag me nog wel eens af waarom die van mij zo ā€œverbleektā€ is. Heeft wel jaren in een laatje gelegen maar dat zal het toch niet zijn? Zal er eens een googletje op los latenā€¦

Dan die titaan donkere maar :wink: Vind het bandje daarvan ook erg mooi!

Blijft mijn favoriete modelā€¦

3 likes

Een ex die me nog nauw aan het hart ligt ā€¦ :slight_smile:ļø Een prachtig blauwe wijzerplaat , een knipoog naar sterrenstad (opleidingcentrum voor cosmonauten) :ok_hand:

Leuk topic dit! Ik heb wel een beetje een zwak voor Fortis en het verbaast me af en toe dat het relatief onbekend is.

Onterecht, want volgens mij heeft Fortis de eerste automatische polshorloges gemaakt (1928) en heeft dus een interessante historie.

Mijn zwarte Spacematic was het eerste klokkie waar ik echt voor gevallen ben en de oorzaak van mijn horlogehobby. Liefst had ik hem op stalen PVD-band gehad maar die was toen niet te vinden (als iemand die nog heeft liggenā€¦:wink:).

Groeten en goed weekend,

Willem-Jan

4 likes

Die van mij heeft ook jaren in mijn horlogekistje gelegen, zeg maar dat ik hem af en toe droeg.

Groeten, Tom.

Onbekend denk ik niet. Meer onbemindā€¦:thinking:

Fortis dornier GMT. Limited edition. 70 worden er gemaakt.

2 likes

Ja, ik denk dat ik dat bedoeldeā€¦:sunglasses:

1 like

Ik vind een erg fraai horloge! Heb er zojuist op gegoogeld maar nergens te vinden? Ook niet op
http://www.fortis-watches.com/front_content.php. Welke ingang (site) heb jij?

Deze is trouwens ook wel strak!

3 likes

Erg leuk ontwerp ook. Het is via vooraankondiging vanuit Fortis. De site moet nog aangepast worden.

Tijd voor een speedy Fuchsie! :wink:

Het volgende Fortis nieuwtje: Aeromaster Old Radium

3 likes

Dat is zeker een mooi model. Vooral de Chrono uit die serie

2018 News Fortis Aeromaster chronograph old radium

11 likes