Fortis only

Fortis
#fortisfriday

Een beetje extra groen bij deze grijze dagen.

19 likes

Gaaf!

1 like

Arjan, ik doe mee…

16 likes

Even snel een foto met de b42 met stalen band en een b42 met de geïntegreerde band. Doordat de band wat dikker is bij de aanzet volgt hij mooier de ronding van de pols. Daardoor draagt het comfortabel

7 likes

Thanks :+1:t2:

Dat ziet er inderdaad wel comfortabel uit. Ik ga hem toch niet op staal dragen, dus dan gaat die er uit en komt er zo’n hybrid voor terug

2 likes

Welke polsmaat heb je? Als je hem een tijdje op staal draagt, went het snel en is meer comfi dan je zou verwachten. Niet te snel die band wegdoen hoor, krijg je spijt van. Prijs is € 450

2 likes

17.5cm
Hybrid band is onderweg :grin:

2 likes

10 likes

Die AR coating is en blijft inspirerend :heart_eyes:

3 likes

Echt uitzonderlijk goed inderdaad.

2 likes

Heeft iemand toevallig nog een extra doos liggen van het oudere type? Met Professional Space Watches en het ISS afgebeeld op binnen en buitenkant.

9 likes

Weet iemand (@ABCSteed dus😂) hoe de vouwsluiting valt op de horizon rubberband?

Op de website van Fortis staat ie zo gemonteerd:

Maar met de gesp erop valt ie al vrij ver naar 6 uur bij mij (maat M, 16-20 cm pols):

Het vouwgedeelte valt dan niet goed denk ik.

Banddelen omdraaien? Kleinere maat band kopen?

Wil graag de vouwsluiting en de serenity blauwe band erbij kopen, maar t moet wel passen…

Thanks

5 likes

De banddelen zitten met de “vouwsluiting” op dezelfde positie als bij de “doornsluiting”. Het valt fijn op de pols en het openen en sluiten gaat ook heel prettig

6 likes

:white_check_mark:

Bij jou valt de sluiting ook vrij ver richting de 6 uur kant.
Ik vraag me af of ie niet meer naar het midden komt te zitten met kortere banddelen.

1 like

Nee, om het comfortabel te houden valt de gesp op die positie ook zo bij maat “S”

2 likes


#Fortisfriday

14 likes

Fortis Flipper uit de jaren 60. Het eerste “plastic horloge, waar later dankzij Fortis, Swatch groot door is geworden.
Fortis friday

afbeelding

“Without sounding presumptuous, an entire industry must enviously acknowledge that Fortis is the inventor of many milestones. In the 60’s Fortis also triggered the trend towards colours and lightness. With the Flipper models, Fortis set a worldwide trend for affordable, colourful, changeable plastic watches. A concept that is still successfully continued by a famous Swiss brand today.”

5 likes

Met pijn in het hart in het blauwe gedeelte gezet… mochten er nog geïnteresseerden zijn…

12 likes

14 likes

gekleurde subdial past mooi bij je sokken

7 likes