Fortis only

Onderweg:hugs:

4 likes

Waarde horlogevrienden, sinds kort ben ik eigenaar van een kleine Fortis Flieger 620.10.46. De vliegenier/ruimtevaart uitstraling spreekt me erg aan.
Hoewel het al wat ouder en beschadigd is, vind ik het toch leuk om een horloge van een dergelijke maker te dragen. Het glaasje is wat dof aan de binnenkant. Misschien dat er in de toekomst een nieuw glaasje op komt. Ach, ik heb het voor een klein prijsje bemachtigd eerst maar eens dragen.

6 likes

Leuk! Je kan er altijd nog saffierglas in laten zetten, knapt ie geweldig mee op!

Goed ideešŸ˜€. Wordt waarschijnlijk wel lastig om een saffierglaasje te vinden bij dit horloge. Origineel komt het met gewoon kristalglas.

Het kan ook kunststof of saffier zijn. Ik ben even de codering kwijt welke met kunststof uitgevoerd is. Ze kozen Kunststof vanwege het opvangen van de druk bij vliegen. Meeste goede horlogemakers kunnen er saffier inzetten. Zelf heb ik het bij Fortis laten doen


Nieuwe aanwinst! Met stalen band klokje en band in Nieuwstaat. Heb er meteen een ander bandje aangezet. Het is de Fortis Flieger 1980-1989 editie. Nog geen tijd gehad voor betere fotoā€™s. Maar was meteen enthousiast over de lume.

7 likes

Saffierglas kan, kost bij juwelier 270,-ā€¦

Dan is dat een duur adres. Dat kost het bij Fortis zelfs nog niet.

Ooit een offerte voor een kast opgevraagd voor een chrono. Was maar 165CHF ofzo :joy:

Gezien Fortisā€™ failliet zijn de prijzen misschien gestegen?
Overigens zou ik graag horen waar het goedkoper zou kunnen.

Ik heb het een keer opgevraagd bij Frans de Groot Gouda.

Fortis is niet failliet. Inmiddels ook nieuwe eigenaar en CEO. Bij deze het persbericht van begin september

Dear FORTIS partners and friends,

We are very excited to today inform you about the future of FORTIS.
Attached to this email you can find our official press release including all important information.
If you should have any question please do not hesitate to send an email to: info@fortis-swiss.com

Press&Media:
You are more than welcome to place your questions as well as interview request via the same email address. We are more than happy to also coordinate personal appointments or calls.

We keep it very short for now as the new FORTIS WATCHES AG can now start its work and that`s what we all are keen on to do.

We remain with our best regards from Grenchen,

Jupp Philipp, Lorenz Aebischer

2 likes

Opmerkelijk, want toen ik de Fortis van mijn vrouw voor onderhoud wilde aanbieden heb ik van diverse oud dealers (zo noemden ze zich zelf) gehoord dat na het failliet, ze geen Fortis dealer meer zijn. En servicen was daarmee ook lastig.
Ik vermoed dat Fortis dus veel dealerships weer moet opbouwen.

Dat hoor ik ook vaak. De voormalig dealers zijn in de jaren 90 niet echt goed ondersteunt. Dit kwam vooral door wisseling van distributeurs in Nederland. Deze waren niet actief genoeg. Daarnaast zijn er nog andere redenen waardoor veel juweliers stopten met Fortis. Ook door dominantie van andere merken bijvoorbeeld. Een meter fortis in de winkel levert minder op dan andere merken en merkjes. Dus kiest men vaak voor de producten met hogere omzetsnelheid. Nieuwe dealers vinden is dan ook moeilijk. Reparatie en service kan en kon nog steeds. Alleen is er geen distributeur in Nederland die dit verzorgt voor Fortis.

1 like

Ze zijn wel erg actief op instagram en de website is ook hip.

5 likes

Prettig gevalletje New Old Stockā€¦ Onlangs weten te bemachtigen.

And lovinā€™ it :heart_eyes:: de Fortis Marinemaster Limited Edition 100th Anniversary 1912-2012

6 likes

Erg consistent is Fortis niet in hun productpolitiek. Er bestaan schijnbaar oneindig veel varianten van de Spacematic met een wild uiteenlopende stijl. Sommige vind ik foeilelijk maar tegelijkertijd is diegene die ik zelf onlangs kocht een absolute favoriet. Ik hoop dat de nieuwe eigenaars de gekke bokkensprongen wat achterwege laten.

7 likes

In hoeverre is dergelijke consistentie zooo belangrijk?

Als er maar een model/uitvoering tussen zit dat je zelf fantastisch mooi vindt, niet dan?

Cheers

1 like

Mooi exemplaar! De laatste ā€œspacematicā€ modellen, zijn in 7 verschillende varianten gemaakt. Waarvan bij 3 modellen alleen de wijzerplaat anders is. Daarnaast zijn er een paar limited editions gemaakt.

Gaaf! Bijzonder model. :ok_hand:

1 like