Fortis only

5 likes
2 likes

Paar mooie Fortis horloges kunnen passen vandaag bij Watchtime in Düsseldorf!! Inclusief de nieuwe Vagabond

18 likes

17 likes

13 likes

Prachtig horloge, Onno :heart_eyes:

2 likes

Crosspostje
Even beide naast elkaar gezet, al lukt dat niet helemaal scherp met beperkt licht.

8 likes

The Ultimate Mars Watch – Nominated for Best Field Watch!

We are beyond thrilled to announce that the Fortis Novonaut AMADEE-24 Limited Edition has been nominated for the Best Field Watch category at the Oracle Time Awards.

The Novonaut AMADEE-24 is the ultimate Mars watch, developed in collaboration with the Austrian Space Forum (OeWF) for the AMADEE-24 Mars simulation mission. Tested under extreme conditions, this sold-out Limited Edition stands as a testament to innovation, precision, and reliability, designed for those who explore beyond the ordinary.

Although the Limited Edition is no longer available, its legacy lives on, and now you can be part of its journey. Help us celebrate this milestone by casting your vote and supporting the first Tool Watch that was truly built for the Red Planet.

Ready to make your mark? Click the link and cast your vote – let’s take the Fortis Novonaut AMADEE-24 to new heights!

10 likes

Werkelijk waar een prachtig horloge. De prijs daarentegen is niet heel fortis-achtig, of mis ik iets? Mijn vader bezit een hele zwik Fortis horloges, juist omdat hij ze prijstechnisch zo sterk vindt, en deze schiet wel heel erg naar boven uit, niet?

2 likes

Er is veel veranderd in de industrie. Kostbaar is het ontwikkelen van geheel nieuwe modellen. Dat past bij deze tijd. Het gebruik van nieuwe techniek. Uurwerken van een ander niveau ,enzovoorts. In de jaren 90 werd er naar een andere standaard ontworpen en geproduceerd.productie aantallen lagen ook hoger en lagere marges. Minder concurrentie. Een VW Golf van 25 jaar geleden is ook heet wat anders dan wat er nu rondrijdt. :wink:
De getoonde Amadee-24 is natuurlijk het topmodel uit de Novonaut reeks.
Een 1:1vergelijk met het “oude Fortis” is dan ook niet meer te maken. Gelukkig zie je nog wel altijd het oude vertrouwde Fortis DNA terug in de nieuwe modellen. Er wordt niet bezuinigd op het nemen van uitdagingen qua ontwerp en gebruikte materialen.
We gebruiken het dikst mogelijke saffierglas. De beste AR coating. 3-weg afdichtingen. Wat op dit moment alleen een aantal andere luxere merken gebruiken. Het toepassen van veel superluminova maakt alles ook kostbaar. Vroeger schilderde je vaak de indices. Nu zijn het blokjes en cijfers gemaakt van Superluminova bijvoorbeeld.

4 likes

Ik had het in dit geval over de vagabond, maar je antwoord blijft hetzelfde natuurlijk. Dank voor je uitleg!
Ik blijf toch het gevoel houden dat de marges (inderdaad) ook flink gestegen zijn, in de hele industrie. Enkele jaren geleden heb ik een Longines aangeschaft (een model dat al tijden bestond) die toen der tijd listprijs €1.800 had. Nu heeft precies datzelfde horloge, niets aan veranderd, een listprijs van €2.350.
Enfin, on topic: Fortis is een heerlijk merk, en hoop dat deze nieuwe modellen een succes zullen zijn. Voor mij helaas buiten mijn budget op dit moment

1 like

Ah ja de Vagabond! Dat is inderdaad wat anders. We hebben gewoon nog een Fortis voor 2k. En datzelfde horloge was 4 jaar geleden ook 2k. Het moet verklaarbaar zijn waarom de prijs van het gelijke model omhoog zou moeten, vinden we bij Fortis.

De Vagabond is uitgevoerd in grade-5 titanium en het kostbare zit hem onder andere in het tijdrovende afwerking van de kast. Alle facetten moeten perfect geslepen worden. Dat is met deze vorm een gedoe.De kasten produceren we in Zwitserland En voor de afwerking hebben we uiteindelijk een Duitse firma gevonden die dit perfect kan uitvoeren. Het uurwerk is in samenwerking met Kenissi ook in deze GMT verwerkt. We hebben als Fortis geen mass-produced modellen, wat natuurlijk ook niet de prijs kan drukken.
De Vagabond is top luxury wat ook bij je moet passen.
Volgend jaar weer nieuwe bijzondere releases !

Graag gedaan hoor. En bedankt !
Maar nu een vraag van mijn kant: Welke Fortis horloges heeft je vader in zijn collectie? Heel benieuwd!

4 likes

Drie oudjes komen even op bezoek.

9 likes

Heel mooi, bedankt voor het bezoek! :blush:

1 like

Hartelijk dank, mij is ter oren gekomen dat de oudjes het goed naar hun zin hebben gehad en graag nog eens terug willen komen.

1 like

Er is hier zeker ruimte voor “monumentenzorg”!

1 like

10 likes

Tip: Er staat weer een Amadee-20 te koop op internet

3 likes

Die is erg gaaf kan ik uit ervaring zeggen!

14 likes

11 likes