Tot mijn plezier zie ik hier Flieger F-39 en F-41. Zelf heb ik de F-39 en héél soms denk ik wel eens;” Had ik niet toch een F-41 moeten kiezen…” herkennen jullie dat?
De F-39 heeft weer een mooi ander karakter met een leren of NATO type band… Ik draag de F-39 vaak op leer. En de F-41 uitslutend met de stalen band.
Je kan altijd een F-41 in een andere kleurstelling toevoegen aan je collectie.
Spoiler alert: In progressi “Flieger 2025 collection”
Ik denk dat ik de lug to lug te lang vind van de 41mm. Ondanks een polsmaat van ruim 19cm toch voor de 39mm versie gekozen.
Interessant om te horen. Ik dacht juist de lug-to-lug meer in verhouding zou zijn met 41 mm. Ik heb trouwens een polsomvang van 18, dus is 40 mm mijn max…
De metalen band is trouwens echt solide en mooi!
De F-41 lugmaat 52mm
De F-39 lugmaat 50mm
De F-39 is de reduced F-41. Er zou eerst alleen een F-41 komen. Op aandringen van Fortis personeel met een kleine wristsize is de F-39 er bij ontworpen. En een succes geworden. De prijs blijft gelijk, of je nu voor 41 of 39 kiest.
De band is standaard uitgevoerd met slideclasp en alles geschroefd. Geen levensgevaarlijke pushpins meer
De schroeven zijn geweldig, let wel op dat je de dopjes goed aandraait forumgenoten. Ik ben de mijne al eens verloren. Gelukkig gaf @ABCSteed me een tip waar nieuwe besteld kunnen worden .
herkenbaar…
Plaatje hoor!!