Vind de nieuwe Fortis heel gaaf. Alleen waarom is de dag/datum zo klein?
Kan toch geen mens lezen? Heel jammer, anders kwam deze echt in aanmerking!
Dankjewel!
Het ontwerp heeft veel “DNA” van zijn voorganger de B42 Official Cosmonauts Chronograph.
Op gewenste punten is het ontwerp aangepast. De subdials zijn bijvoorbeeld fors groter geworden. Dan blijft er minder ruimte over voor de complicatie day/date. Deze keuze omdat ook dit een toolwatch is waarbij de belangrijkste meest gebruikte functies optimaal te gebruiken moeten zijn. De cijfers zijn nu ook niet meer gedrukt op de wijzerplaat maar zijn uitgehouden uit een blokje superluminova. Resulteert in perfecte afleesbaarheid van de tijd onder alle omstandigheden. Dat vraagt ook om wat meer ruimte op de wijzerplaat. De vraag welke dag en datum het is wordt minder vaak per dag gesteld. Daarom minder aandacht vragend op de wijzerplaat.
Ik kan tot op heden, al kan het aan mij liggen, niet vinden welke grade titanium het is? Legacy Titanium zegt mij niks…
@Phoenix.bas
Het type Fortis is
Novonaut N-42 “Titanium Legacy”
De stalen variant:
Novonaut N-42 “Legacy Edition”
De naam staat dus los van het gebruikte type titanium.
De “Titanium Legacy” is vervaardigd uit Grade-2 titanium
Mijn eerste #FortisFriday!
Ik kreeg net het laatste onderdeel binnen dus nu is hij klaar.
Beurtje gedaan en band, glas, kroon, tube, hebel en tirette vervangen.
Helemaal klaar voor Koningsdag
Wat mooi! Welkom bij de Fortis Family!
Bedankt!!
Deze heb ik op Ebay gekocht voor de stalen bracelet, die nu prima dienst doet op mijn andere Fortis. Nu zit ik wel met een fraaie GMT die wat liefde en aandacht kan gebruiken. Grootste probleem is dat al het oranje verbleekt is. Zie ook een foto die ik van het internet heb geplukt. Hij is ook gepolijst op plekken die gezandstraald zijn geweest.
Is dit te herstellen? Weet iemand daar een goed adres voor?
Mooie aankoop! Bij een servicebeurt kunnen ze de wijzers voor je vervangen. Volgens mij weet @Subonno wel een adres voor het beadblasten
Een servicebeurt bij Fortis Zwitserland zelf of is er iets in Nederland?
Ziet er netjes uit! Ik zal hem een berichtje sturen.
Het officiële Fortis service centrum voor Nederland, in Nederland is verhuisd naar Duitsland. Www.kunke.eu