Fortis only

Garantiekaart is niet ingevuld dus ik zal het nooit zeker weten maar ik vermoed eind jaren 90.

De cosmonaut is me alleen te dierbaar om echt wilde dingen mee te doen, ik wil deze niet kwijt :rofl:

1 like

Kijktip op YouTube 19:00:

1 like

1 like

11 likes

Voor mij de aller mooiste Fortis.
10+ Fortissen gehad laatste 10 jaar maar geen enkele wist mijn interesse langere tijd te behouden.
Enkel dit model blijft mijn aandacht trekken.

2 likes

Cosmonaut. Je kan daar ook leer opzetten. :beers:

Dit is mijn 3e Fortis. Ik heb de type A en B fliegers gehad maar dit is idd veruit de mooiste.

Ik wil wel graag meer van het merk proberen, ze hebben echt een plekje in mijn hart gewonnen met de cosmonaut lijn!

1 like

Heb je nog een keuze kunnen maken?

Nee, helaas. Maar ik moet ook zeggen dat ik wat ben afgeschrokken toen ik me verder in ging lezen in het Lemania uurwerk. Het is wel legendarisch, maar er zijn tandwielen van plastic las ik, en dat vergaat natuurlijk na verloop van tijd, dus ik ben bang dat dit niet een horloge voor de eeuwigheid gaat zijn. En om er dan 2k-3k in te gaan steken, daar twijfel ik over. Dus voor nu laat ik ze even liggen.

Maar ik vind de stratoliner de mooiste van de twee denk ik.

2 likes

Jammer! Een kennis van mij draagt Cosmonaut met lemania uurwerk nu 22 jaar. Heeft geen problemen ondervonden tot nu toe. Is hoogwaardig kunststof wat ik begreep. Maar je moet er wel een goed gevoel bij hebben. Geef ik je gelijk in.

1 like

Als je op zoek bent naar een Fortis Aeromaster Mission Timer, laat het me weten.

Laat je niet afschrikken door die paar kunstof onderdelen die gaan echt niet zomaar kapot, is een degelijk uurwerk.
En onderdelen zijn nog gewoon leverbaar dus echt geen enkel probleem.

2 likes

Zo had ik het inderdaad ook begrepen.

Ja, plastic is ook niet altijd hetzelfde. Ik lees hier dat ze Delrin gebruikten, een prima kunststof voor tandwielen en andere maatvaste onderdelen. Dus zo erg niet inderdaad. Ik vond dit wel een goed verhaal:

2 likes

14 likes

Dinsdag aanstaande:

Fortis Nieuws :grinning:
Waarschijnlijk over banden en horlogemodellen uit 2 modelseries.

1 like

1 like

Zoals aangekondigd:

Nieuws betreffende nieuwe modellen en straps

-De eerder aangekondigde Flieger serie komt september de GMT uit die serie medio november,
-nieuwe Stratoliner nog niet bekend maar waarschijnlijk ook nog 2020. Diverse panda style wijzerplaten. 41 mm
-Marine master in 2 maten. Vergrendelbare Bezel.
-nieuwe NATO band Speciaal voor Amadee 20
-nieuwe Amadee 20 planning okt 2020 in ttitanium. Bijzonder nieuwe features.
-nieuwe rubber/cordura band. Met speciale buckle.
Een aantal Horloges Komen met Kenissi uurwerk.

3 likes