Fortis only

Dank voor nieuwtjes en teasers rond Fortis. Ik vind het een leuk niche merk dat ik er graag bij heb. Ook al zegt deze teaser me niets :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Toch vraag ik me af of het nieuwe Fortis het gaat redden. Tegen marktontwikkelingen in blijven er introducties plaatsvinden en de verkrijgbaarheid is maar matig.

De verkopen/opbrengsten zullen net als bij de overige huizen sterk zijn terug gelopen (heeft het merk buiten Europa überhaupt nog enige afzetmarkt?) en de schoorsteen moet wel blijven roken.

Ik hoop dat Fortis de huidige en aanhoudende crisis het hoofd kan bieden maar ik hou mijn hart vast…

Het eerste stukje van het nieuwe horloge. Releasedatum 13 Augustus…

2 likes

Graag gedaan!

Op dit moment zijn er geen zorgen. Het is wel een geheel nieuwe visie en de tijd zal het leren.
Het ontwikkelen van nieuwe horloges is een must om zich te onderscheiden. En deze tijd vraagt daar ook om. USA en Azië wordt ook steeds meer verkocht. Benelux verkooppunten zijn wat moeilijker te vinden, maar komt langzaam op gang. Maar ook via andere kanalen verkrijgbaar.

1 like

Precies. Hopelijk gaat Fortis het redden tussen het geweld.

Intussen blijft dit mijn vakantiefavoriet, en eentje die mijn collectie niet zal verlaten. De combinatie van eenvoud, formaat, afleesbaarheid en functionaliteit zijn echt spot-on voor mij:

5 likes

Wat voor mij ook meespeelt (als iemand die het merk recent ontdekt heeft) is dat het ook gewoon vrij duur is, naar mijn mening. Ik vraag me af of ze dat vol kunnen houden met hun geringe naamsbekendheid. Als ik zie hoeveel je afschrijft (gelet op tweedehandsprijzen) lijkt het alsof er nog ruimte is.

1 like

Dat is voor de meesten een blijvertje! Zoals voor de meeste Fortis liefhebbers het geval is. Apart met die band zo :+1:t2:

Vanaf € 1000,00 voor een automaat. Je draagt dan wel een merk met mooie geschiedenis en dito innovaties. Er zijn meer merken die misschien bij het grote publiek onbekender zijn, maar aan kwaliteit hangt een prijskaartje. Maar dat is mijn niet niet objectieve mening.

Ja ik was voor de vakantie een bandje aan het uitzoeken. Rubber geprobeerd, maar dat vond ik niet fijn. Een nato geeft markeringen op de achterkant. Eigenlijk vond ik staal het fijnste. Dus een 20mm milanese geprobeerd, en deze 18 op 20 lugeinden. En deze vond ik het fijnste passen. Totaal niet origineel, maar het bevalt me.

1 like

Winactie via het instagram account van : thewristguy
Te winnen een Fortis Stratoliner

5 likes

Blijft een fijn ding

Ja zeker weten
Had hem al 3 maal eerder en steeds weer verkocht.
Nu blijft hij.
Worden ook steeds minder aangeboden en worden ook steeds duurder

2 likes

4 likes

Bezoek aan Fortis HQ, Fortis Airbase.


Tandemsprong en vlucht met turbinelegend. :+1:

11 likes

Zo! Gratis trip bij aanschaf van een Fortis?

Die aanbieding heb ik nog niet langs zien komen. :wink:

Super met Marc 45 minuten boven Zwitserland. G-krachten, rolls, te gek!

4 likes
1 like