Fortis only

Het is een Toolwatch, dus gewoon dragen :sunglasses:
Voor het weekend schaf je een tweede Fortis aan. (Official Cosmonauts is bijna uitverkocht)

1 like

10 likes

Het eerste krasje is altijd het ergst, als je daar eenmaal overheen bent…

2 likes
2 likes

Fortis F-43 Triple-GMT. nu ook met de titanium block bracelet met slideclasp in plaats van de lederen band.

9 likes

16 likes

Wat een mooie foto!!

1 like

Dank je!

Hallo Allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum, omdat ik aan het zoeken was om mijn 17 jaar oude B-42 cosmonaut chronograph een service wil geven. Destijds in Rotterdam geweest, maar zij zijn geen dealer meer zag ik.

Heeft iemand een adres waar deze service uitgevoerd kan worden?

Alvast bedankt,

Gr Arno

2 likes

Nederland heeft überhaupt geen Fortis dealers (meer), aldus Fortis zelf …

Gewone horlogemaker proberen. Komt vast wel een tip van iemand die een goeie kent, met ervaring met Fortis. Anders opsturen naar Zwitserland. Zie https://www.fortis-swiss.com/repair-request/

Ik zag het idd. Voor nu heb ik meents en bakker aangeschreven of zij een service uitvoeren. Morgen bel ik ook van Willigen waar ik het destijds heb laten servicen, kijken of zij er voor open staan.

Komt vast idd nog een goede tip voorbij (hoop ik).

Bedankt voor je reactie.

2 likes

Als het gewoon de Valjoux 7750 versie is dan lijkt me dat deze op veel plekken een goede service kan krijgen. (Ik heb zelf nog geen ervaring met service)
Heb je de lemania dan zou ik selectiever zijn in mijn keuze.

@ABCSteed Heb jij een goede tip?

1 like

En plaats vooral een plaatje! :slightly_smiling_face:

13 likes

Brans Almelo heb ik goede ervaringen mee. (Tot voor kort service center voor Fortis.)
Advies:
Kunke in Duitsland, werken snel en hebben mogelijk te vervangen onderdelen op voorraad. Hier zal Fortis ook naar verwijzen als je de aanmelding via Fortis-swiss.com doet. info@kunke.eu

@Subonno Bij deze, bedankt voor de vermelding :+1:t2:

2 likes

Bedankt voor de hulp.

Ik heb met Kunke contact gelegd.

Gr Arno

1 like

Beste Arno,

Graag gedaan!

Zat er in de buurt van Emmen niet ook een dealer?

Mijn B-42 is eerder dit jaar ook bij Brans Almelo voor onderhoud geweest, daar ben ik door Fortis zelf op gewezen.

1 like

Onderhoud kunnen ze ook prima uitvoeren. Het jammere is dat ze nu geen officieel service center meer zijn. Vandaar dat ik het Duitse centrum als best advies opgaf, ivm met de evt. niet beschikbaarheid van Fortis onderdelen.

Ooh dat is dan wel kort geleden dat ze geen officieel service center zijn, bij mij zijn o.a. ook de pushers en bezel vervangen - ze hadden toen nog rechtstreeks contact met Fortis Zwitserland.