Fortis only

Gaaf! De spacematic GMT zie je niet zo vaak!

1 like

Dat is waarom ik hem zo gaaf vindt. Erg uniek en echt een eigen smoel. Ik ben heel benieuwd :slight_smile:

Wanneer komt hij? En post een paar fotoā€™s als je hem hebt!

Zal ik doen! Hij is net op de post gegaan, ik verwacht na het weekend. :thumbsup:

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Fortis%20B42/C48DE6DF-68F1-481E-BFD3-A473AF13DF64_zpsahv7eq2b.jpg.html][/URL]

11 likes

Mooi!

Vraagje aan de Fortis kenners: ik heb spring bars in deze B42 ztten met aan beide kanten een ā€œbolletjeā€. Hoe krijg ik deze spring bars erut?

1 like

Goede vraag ā€¦ vroeg me enige tijd geleden net hetzelfde af bij mijn Cosmonauts Chrono :wink:

1 like

dat bolletje is onderdeel van de geschroefde springbar bij fortis.
Draai je het dopje (met de groef) los kun je de andere kant terugduwenā€¦

Er zit ook een arretering in de springbar, past dus maar op een manier. Zo voorkomt men dat de springbar gaat meedraaien als je de schroefkant aandraait.

een plaatje doet wonderenā€¦
http://www.uhrband24.com/fortis-lug-bar-with-screw-for-bands-steel-brushed-p-3108.html?language=en

2 likes

Hij is er!

10 likes

Heel mooi! Veel draagplezier! Welkom bij de Fortis familie :wink:

Dat is een mooie Thijs!

Dat is dus het probleem Lucien, aan de andere kant is precies hetzelfde bolletje. Met een schroef weet ik mezelf wel raad maar twee van die bolletjesā€¦

Met een nieuw canvas bandje :slight_smile:

4 likes

Mooie combi

@Defusion : wat een prachtklok!

Fortis is altijd apart geweest qua look, maar wat ze met die nieuwe series doen is echt wow!

De heldere lay-out, de wijzerplaten met verschillende niveauā€™s, vaak nog opgelegde markers met chrome randje.

1 like

Hoi Eric,

Deze vraag heb ik over het hoofd gezien. Het is een erg lastige constructie. Via via vernam ik dat een minder geoefende horlogemaker er al een half uur mee bezig is. Ik heb de vraag doorgezet naar een bekende bij Fortis. Ze komen zsm met een how to do it beschrijving of video. Kan je het nog even volhouden? Daar ik er vanuit ga dat je het probleem nog niet opgelost hebt.

The Official The Sharks Watch ā€“ Marinemaster Classic

Rugby in South Africa is big! It`s like soccer in Germany or basketball in the States. For example the South African national team (The Springboks) is always amongst the top challengers at the Rugby World Cup. Some of the Springbok players are in the service of the The Sharks team during Super Rugby and Currie Cup. If you want to learn more about The Sharks click here: www.sharksrugby.co.za

To commemorate the partnership with The Sharks and to celebrate the Players that have achieved the 100 game milestone, we are extremely proud to present the Fortis Marinemaster Classic The Sharks Edition! This timepiece with the personalised Sharks dial will be available in limited numbers. Hand assembled at the Fortis factory in Grenchen, Switzerland. The first production run of only 30 pieces is open to orders and will arrive in October.

Maak kans op een gratis Fortis ! Actie via Instagram :

Ik ga morgen het horloge ophalen, deze pennen zijn door Marijnissen in Oss vervangen door de normale screwed bars. Ik hou je op de hoogte!