Fortis only

Top! @HorlogeHalle Altijd leuk als we in het Fortis Only topic horlogeliefhebbers kunnen enthousiasmeren en meer bekend te maken met dit bijzondere niche merk! @scrubsaurusrex is DE fotograaf voor prachtige beelden. :+1:t2:

2 likes

13 likes

Ik vind de sfeer in zijn foto’s zo gaaf.

Het draagt echt bij aan mijn drang om een F-39 te halen :joy:

13 likes

Heeft wel enorm lange lugs of lijkt maar zo🤔

2 likes

Ben ook wel benieuwd.
Ik heb een polsomtrek van ong 18 cm, ben daarom meer dan vroeger op zoek naar 40 mm of kleinere diameter.
De l2l afstand heb ik gemerkt is minstens zo bepalend.

Mijn Aquatimer is 42mm, maar kleine l2l en daardoor goed draagbaar. (Geen klein horloge overigens)

4 likes

Welke moet het dan worden, de zwarte of de nieuwe blauwe? :sunglasses:

3 likes

Zie net op tijd dat de vraag voor scrub is, maar als mijn nieuwsgierigheid wordt omgevormd naar echte koopvoornemens, dan zal het blauw moeten zijn
(Afgaande op de foto’s)

3 likes

Ook interessant om jouw visie te horen! Ik vind het zelf nog een lastige keuze, de blauwe is prachtig. Ik heb de zwarte heel even omgehad en dat voelde bijna als een soort “aha-erlebnis”. Zo wordt dat gezegd, toch? :joy: Voelde heel goed op de pols, het zaadje werd geplant…

2 likes

L2lL is 50mm. Het draagt wel heel comfortabel. Ook op een smalle pols, vraag @scrubsaurusrex :grinning:
(Kom anders naar Watchtime Düsseldorf eind van de maand)

3 likes

Qua “midnight blue” vindt ik vooral in “41” heel mooi

11 likes

tsjaaaaah, dat was ik echt van plan, en ik heb zelfs een kaart gekocht al, maar mijn ouders vieren hun 60 jarig huwelijk en het feit dat ze allebei de 80 gehaald hebben, dus als na het kopen van de kaart blijkt dat ze uitgerekend de 30e dat feit vieren, dan is er geen keuze. :smiley:

deze is abfab (absolutely fabulous) , maar euhhhh, blauw toch ook te krijgen in de f39 uitvoering??

Er zijn 3 beursdagen :wink: Maar dat jubileum is belangrijker inderdaad!

1 like

Jazeker! Ook in “39” !

1 like

Valt bij de F-39 mee om de pols. Ik zal volgende keer m’n camera meenemen als ik @ABCSteed weer eens zie.

Ik vind de blauwe prachtig maar de zwarte heeft wel meer Fortis DNA imo. Hangt ook een beetje af van de rest van mijn verzameling op moment van kopen.

L2L is lang maar de lugs draaien redelijk ok naar beneden. Ik vond het minder storend dan de B-42 kast.

3 likes

Dit vind ik toch wel een heel slap verhaal van Fortis over “gerecycled staal” en het “planten van bomen”

Staal wordt altijd gerecycled en bomen groeien overal waar je ze niet weghaalt. De combinatie met luxe horloges vind ik al helemaal raar :smile:

Niet persoonlijk bedoeld hoor

1 like

Zoveel mensen zoveel meningen. :wink:

Bij produceren is de keuze bij een staal leverancier of “vers” staal of geheel of gedeeltelijk gerecycled staal aankopen. Vandaar nu die overgang naar 100% gerecycled.

Over de bomen. Wanneer je voor een kartonnen omdoos kiest uit recycled papier😉, wordt er een boom aangeplant.
Je kunt overigens nog steeds voor de luxe verpakking kiezen. Een klant moet kunnen kiezen nietwaar.

Voor de aviator lederen banden is ook een natuurvriendelijker manier gevonden, om de banden te kleuren met natuurlijke niet chemische pigmenten.

4 likes

Nog 8 nachtjes slapen…

7 likes

5 likes

8 likes