Fortis only

Wow dat is een beauty!

Mooi!

On titanium :slight_smile:

4 likes

Hatseflats!!

10 likes


Cosmonaut met een Lemania 5100 uurwerk

10 likes

Vraagje aan de kenners. Wat denken jullie…is deze origineel? Ik vind namelijk nergens deze specifieke versie met witte dial én blauwe bezel

Alvast dank :+1:

9 likes

Euhhhh… google op modelnummer levert toch voldoende hits op? Pracht ding. Hoe zou deze op smalle pols staan… tempting. 42/44 mm zie ik op het interwebs

1 like

Ach ja idd :blush: Thx.

Hij wel ontzettend mooi deze combi :blush:

1 like

Gaaf toch! Zat ff op chrono 24 en kwam 'm tegen vandaar :wink: Tempting…:thinking:

2 likes

Sommige liggen te lang in de la!

10 likes

Hallo allemaal, hier een nieuwe gebruiker en al geruime tijd (1998) Fortis fan.

Gister een (nog nieuwe! en ongedragen) Fortis Cosmonaut Chrono met Lemania 5100 uurwerk besteld, moet nog komen uit Zwitserland. het is de Diver uitvoering;

Fortis official cosmonauts chronograph, diver Chronograph automatic 5100
24-hour indication , day and date indication Center stop second and center 60-minute counter Fine timing device , shock absorber device
28800 semi vibrations per hour With unidirectional turning bezel

Zodra de Fortis binnen is zal ik pics plaatsen.

Ben overigens in het bezit van een Cosmonaut GMT (die met een kleiner uurwerk in het midden). Ook een Diver uitvoering. Het enige wat eraan mankeert is dat het uurwerk af en toe stokt. Moet eens nagekeken worden. Wie weet een goede horloge maker in Noord Holland? Bij voorkeur iemand die ervaring heeft met Fortis.

Leuk forum dit!

grt, Multi1100

2 likes

Hij is binnen! Schitterend! Ben d’r blij mee. Zie ook foto met de 99-er GMT ernaast

17 likes

Cool, een nog nieuwe 5100! Mooie kast ook, veel plezier ermee

Heel mooi!
Ik heb deze ook gehad. Maar die bezel kan ik niet plaatsen. Misschien iets mis met mijn geheugen. Is die origineel?

Wow…machtig! :ok_hand:

@RobinH, jazeker. Het is de diver uitvoering, niet de tacho ring. Eigenlijk zit die bij de 99-er GMT verkeerd om…heeft Fortis wel vaker gedaan. Of het moet te maken hebben met hun oorspong als horlogemaker voor duikvaartuigen…dat weet ik niet precies.

1 like

Gaaf, ik wist niet dat er ook een diver versie van was. Dit is dus niet de cosmonauts?
En de diameter? Die van mij was 38mm.

Wel Cosmonauts, maar diver uitvoering (de 605.22.11) Diameter is idd 38 (van kast) en 39 van bezel. Gekocht via Chrono uit Aran Zwitserland. (Swissproline)

1 like

Supergaaf horloge! Veel plezier ermee.