Fortis only

3 likes

9 likes

12 likes

6 maart een virtuele GTG REDBAR AMS X FORTIS.
Met de CEO Jupp Philipp
21:00

1 like

Hier ga je te snel naar mijn mening. Ik weet niet wat je verstaat onder een normale mannen pols, maar een doorsnee mannen pols is denk ik 17-18 cm omtrek. Mijn pols is bijna 18 en ik vind 38/39 mm de ideale maat. Hangt ook wel van het type horloge af, maar mijn Sinn 556a rs is 38,5 mm en die zou ik niet groter willen! Als ik de wristshot zie dan vind ik de Fortis prachtig vallen, zou beslist niet 2 mm groter gaan!

1 like

Mijn pols is, naargelang seizoen en temp, tussen 17.5 en 18cm.
Ooit was ik jouw mening toegedaan. Ik heb vele jaren met een 36mm Rolex rondgelopen.

Maar nu vind ik 38/39 nogal klein. Ik heb gemerkt dat een groter horloge (dat niet over de pols uitkomt) even comfortabel draagt en doorgaans veel vlotter leesbaar is met mijn ietwat oudere ogen.

Uit nostalgie, en omdat ik ze ook mooi vind, zal ik mijn 36mm Rolexje nooit verkopen maar buiten een dag per jaar of zo, draag ik die niet meer.

En bij Fortis is de L-L nog redelijk dus ik denk dat voor een normale mannenpols de 41 echt beter is.
Uiteraard moet je er voor open staan. Ik weet nog goed dat als ik van 36 naar bv 42 ging of omgekeerd het horloge de eerste tijd heel groot of heel klein leek. Mijn pols had in beide gevallen van niets last maar mijn ogen speelden me dan parten.

Ach, het is maar een mening, over maat valt eigenlijk niet te twisten. Wat iemand zelf ‘goed’ vind is OK toch? Maar ik reageerde toen op iemand die zelf twijfelde en eigenlijk best een 41 kon hebben. Maar dat had ik toen beter niet gedaan…

2 likes

Ik begrijp je punt van af leesbaarheid! Het is overigens niet zo dat ik een groot horloge vervelend vind dragen, daar wen je wel aan. Esthetisch vind ik het alleen wat minder. Zodra de lugs iets overhangen vind ik het er al niet uitzien!

Deze is perfect qua formaat vind ik:

Deze kan net:

Eigen pols trouwens :slightly_smiling_face:.

5 likes

Goedemorgen,
ik vond de volgende formule op een Duitse website om polsomtrek en horlogediameter te berekenen.

Dat vind ik best oké, zo’n grote horloges draag ik zelf liever niet, ik heb zelf de Fortis Flieger F-39.
LG en blijf gezond
Roland1961

4 likes

3 likes

Dat met welk horloge past bij welke pols is ook maar een fase! Over 2 jaar denk je misschien wat moest ik met 41mm om mijn pols, 39 past veel beter. Soort natuurlijke evolutie binnen het horlogevirus :grin:

2 likes

15 likes

9 likes

Hallo allemaal
Ik heb mijn Fortis Flieger-F39 getrakteerd op een nieuwe band van Steinhart, een canvas met een leren onderkant, die ondanks zijn 22 mm goed tussen de hoorns van de Flieger-F39 past (lugbreedte is 21 mm).
De Steinhart lijkt veel op de originele leren band! Ik had nog een vlindersluiting van de juiste maat in mijn inventaris. Past perfect.

Groetjes en blijf gezond
Roland1961

15 likes

Past er goed bij Roland!

1 like

3 likes

RedBar Amsterdam live met Jupp CEO FORTIS

5 likes

Zo, mijn eerste Fortis! Lang geleden, toen ik mijn eerste mechanische horloge wilde aanschaffen, heb ik heel lang getwijfeld tussen Fortis en Omega. De keuze is destijds gevallen op een Omega SMP 300, de heb ik nog steeds.
Maar wat is Fortis toch een leuk merk, zeker nu met die gekke CEO.

11 likes

Top! Van harte gefeliciteerd met je Fortis! Welkom bij de Fortis Watches Club!

2 likes

12 likes