Forumgenoot gezocht voor uitvoeren service op VJ7750

Kan iemand mij hier een Forumgenoot adviseren voor uitvoeren service op VJ7750?

Jullie input word zeer gewaardeerd!:slightly_smiling_face:

Kijk hier even:

1 like

Bedankt

Maar meer specifiek, ik zoek voor mijn zelfbouw Worldtimer met VJ7750 een forumgenoot die als hobby een 7750 kan & wil servicen

Als ik het via een officiële horlogemaker laat doen dan overstijgen de kosten in ruime mate de waarde van het horloge en dat is niet de bedoeling😅

Neem eens contact op met Nico Rijsman;
nico@horlogemakerij.nl

1 like

Ik denk niet dat Nico het voor een hobby matig prijsje gaat doen :wink: die moet ook zijn brood verdienen.

10 likes

Dat moet Nico zelf bepalen.

Mailtje sturen en vragen @genesis
Het is een vriendelijke en goede vakman; goedkoper dan de juwelier, AD of servicecenter.

1 like

Welke prijs heb je in gedachten? Gaat uit eindelijk omtrent manuren.

Door zelf naar de horlogemaker te gaan sluit je al veel transportkosten van winkel naar horlogemaker uit.

1 like

Jullie al vast bedankt voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag

Als het goed begrijp zijn er 4 arbeidsuren mee gemoeid voor een service van een VJ7750

En een niet professionele/hobby horlogemaker zal dan zeker niet de hoofdprijs per uur hoeven te hebben ga ik vanuit

Ik kom er op terug, hou jullie op de hoogte :wink:

1 like

Forget it. Staat zelfs bij Breitling NL een werkdag voor. Bij(-voorbeeld) Omega-Certified (en da’s evenveel werk, plus wel wat nieuwe onderdelen) 750 euro. Evengoed veel succes! :+1:

Ik heb 240 betaald bij de laatste beurt, rechtstreeks bij de horlogemaker. Dus ik schat 4-6h.

Ook hier - succes om het in die tijd 100% in orde te krijgen. :sweat: Er is dan echt bezuinigd op controles en bijvoorbeeld de nieuwe opwindveer. Zat die er bij?

Geen idee, wel 2j garantie.

Vreemd die uren werden me aangegeven door horlogemakers, dat klopt dus niet begrijp ik uit jou reactie

Maar het dubbele aan uren, 8 dus, maar dan kan het financieel toch niet uit voor 375 a 450 euro voor een professionele horlogemaker die ervan moet leven?!:thinking:

1 like

Btw interessante discussie🙂

Heb net de vraag ook gesteld aan 2 horlogemakers doe al een tijd ken, ben benieuwd wat zij aangeven

Antwoord van Timefix op deze vraag, die ik per Whatapps aan hem stelde:

Eerlijk gezegd is daar geen uniforme standaard voor. De ene 7750 is de andere niet. De ene is alleen uit elkaar, spoelen, in elkaar, smeren, afregelen en afstellen en doe je in 6 uurtjes op je dooie akkertje, de andere heeft uitgesleten lagers, lichters met veel teveel speling etc etc. Dan is soms 8 uur nog stevig doorschroeven om t klaar te krijgen.

Vervolg antwoord was:

Een 7750 is geen gewoon automaatje… Echt wel een stuk complexer. Maar nog niet in verhouding tot een bijvoorbeeld een Zenith EL Primero of Rolex 4030

Ik wacht op nog een reactie van een horlogemaker die ik lang ken. Die vroeg tot een jaar of 5 geleden € 295 voor een servicebeurt, dat is nu € 395 gewordengeworden

1 like

Voorlopige conclusie is dat mijn eerder genoemde ‘4 uur’ niet in verhouding staat van het antwoord van Ed van Timefix

1 like

En die kan best wat hoor. Heb hem een tijdje als chef gehad. Stelt ook hoge eisen aan zijn eigen werk. Anyway, goed dat je wat hoor en wederhoor hebt. :+1:

3 likes

Naast uren vervang je ook, als hij een jaar of 5 geleden voor het laatst geserviced is, ook bijna standaard de opwindveer, het rotorlager en de wisselaar van de automaat. En soms moeten er ook nog modificaties gedaan worden als het een oudere 7750 is. Sommige plastic delen zijn nu van staal, of hebben een andere, verbeterde vorm.
Je wilt tenslotte dat hij pas over 5 jaar weer een beurt nodig heeft. En niet na 2 jaar terugkomt met een aanlopend rotor lichaam oid.
Kortom ga je voor kwaliteit en betrouwbaarheid of ……….
Als je kwaliteit kiest is 350 een heel net bedrag. 4 zuivere sleuteltijd is is zo om, zeker als je nog de pakkingen in de drukkers moet vervangen, de kast moet reinigen, soms het plexi glaasje moet polijsten. Testen op gangreserve, testen op gang na 24 uur lopen, strak afregelen.
Dat je hem goedkoop hebt samengesteld wil nog niet zeggen dat de service daarom minder moet kosten.
En Last, maar zeker niet least, een half uur uittrekken om met de klant te praten, eerst wat je gaat doen, wat het gaat kosten, vaak ook nog leuke horlogepraat en bij afleveren ook weer war gedaan is, betaling aannemen, bedankjes en uitzwaaien. Kost ook anders productieve tijd :).

5 likes