Ik heb ook een speedmaster één met moonphase.
Ik fotografeer ook graag. Heb een Canon 400D met standaard objectiefje. Ik fotografeer bijna altijd in RAW. Dit heeft als voordeel dat de camera er geen correctie of compressie overheen gooit, zodat de foto is zoals het CCD het heeft opgenomen. Vervolgens bewerk ik de foto’s in Lightroom en eventueel nog in Photoshop. Als de foto’s tegen die tijd nog niet in de prullenbak zijn verdwenen, durf ik het hier op het forum wel te posten:D
Meestal fotografeer ik bij daglicht, maar ik gebruik ook wel kunstlicht. Een bijkomend voordeel van het RAW formaat is dat je witbalans achteraf nog volledig kunt aanpassen. Dus het verschil in kleur tussen een spotje of daglicht kun je daarmee helemaal corrigeren.
Soms leen ik van mijn werk een 50mm macro lens, maar het meeste is toch gewoon met de 18-55mm plastieken kit lens genomen.

Soms ga ik me wel eens te buiten aan Fotosoep:)

groeten,
Stef

Rollei zonder flits op macrostand.
Ik vind zelf het fotograferen van horloges ook moeilijk.
Gelukkig is het digitaal wel steeds gemakkelijker, omdat je veel foto’s kunt schieten waar altijd wel iets aardigs bijzit.
Plus dat je met Photoshop nog een hoop aan kunt passen of verfraaien.
Ik vind het maken van een mooie foto het makkelijkst met statief en in de vroege of late uren, als het licht wat zachter is. Horloges met LCD zijn een stuk lastiger te fotograferen, omdat het display nooit zo mooi op de foto komt als het in werkelijkheid is.
Wat ook wel eens wil helpen als je met een statief fotografeert: probeer het statief eens ietsje hoger of lager te draaien, dat kan soms een heel stuk schelen in het resultaat.
Ik gebruik een Canon 550D icm met een Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6 lens.
Dit is niet mijn beste horlogefoto, maar ik vind het wel een van m’n leukste:

In het groen doet het ook wel leuk

LCD redelijk goed in beeld

Photoshop bewerking

Photoshop bewerking

Photoshop bewerking

Photoshop bewerking

Suc6!