Foto's Rolex Explorer

:+1:

39 cm
ehhh zoiets dan?

1 like

Precies.

Wel even je sensor schoon maken Harm want ik zie op veel foto’s zwarte particles.

Ehhh, 39mm :joy:

:ok_hand:t2::ok_hand:t2:

Moet zeggen dat die wandklok ook wel wat heeft!

Hoppa. schitterende foto’s van een schitterend horloge

1 like

Ja heb je helemaal gelijk ik. Camera is inmiddels bijna 10 jaar oud. Heb het wel eens gevraagd bij een camera speciaalzaak maar daar hadden ze niet echt goede ervaring met het schoonmaken van de sensor. Wellicht heb jij een goed idee? Verder is het echt een instapspiegelreflex, de canon Eos 1000d. Dus weet niet of ik daar nog veel aan wil verspijkeren. Wellicht snel een nieuwe spiegelreflex.

1 like

Zo zie je maar. Met een oude en niet al te highend camera maak je toch nog top foto’s.

2 likes

Daar hoef je helemaal geen geld aan te spenderen.
Het schoonmaken van je sensor is echt heel simpel en het enige wat je nodig hebt is een NIEUWE penceel met zacht haar voor modelbouw.

Deze

Die zijn heel zacht en er vallen geen haartjes uit.

En een schoon vel wit papier .

Als het goed is heeft de canon een sensorcleaning functie ,maar die werkt vaak niet heel goed (sonic)
De canon heeft wel een functie dat je de spiegel omhoog kan klappen en vastzetten (mirror lockup)
http://support-th.canon-asia.com/contents/TH/EN/8202666100.html

Met het penseel de sensor schoonvegen van boven naar beneden (niet heen en weer vegen ,maar alleen naar beneden)
Met een blaasbalgje kan je de vuiligheid eruit blazen.
En dan een foto van het vel papier maken zonder flitser en net zolang dit herhalen totdat je geen ‘‘spots’’ meer op het papier ziet.

Voorbeeld na eerste schoonmaakbeurt
voor cleaning Nikon D200

Na cleaning

2 likes

Dank voor de tip!

Prachtige foto’s. Echt top!!!

1 like

Bedankt voor je uitleg. Ga ik snel eens proberen.

Hier op mn 17,5 cm pols. Zeker niet te groot imho.

1 like

Bedankt & idd niet te groot

prachtfoto’s en zo zie je ook meteen wat een top standaard Rolex hanteert !

1 like