[fototopic] Rolex Raw Serie

Wat zeg je nou?! :rage: :slight_smile:

1 like

Blijf ik bij mijn opmerking dat je perfecte foto’s heb gemaakt. Hier kan ik van genieten!!!

1 like

Schitterende foto’s … :clap:
Komt bij dat ik die DateJust ook een geweldige klok vind !!

Pieter.

1 like

Gave foto’s man!

1 like

Binnenkort maar eens met de softbox aan de gang … :smiley:

Fraaie plaatjes.

Word ik direct weer aan mijn eigen tekortkomingen op dat vlak herinnerd.

Daddel.

1 like

Een serie plaatjes om trots op te zijn :ok_hand:

1 like

Zeer fraaie plaatjes, wat voor camera heb je gebruikt?

Ik heb zelf een spiegelreflex maar voor horloges houd je op die korte afstand erg weinig scherptediepte over.
Dus moet je dan met statief gaan werken maar dan loop je weer het risico op bewogen secondewijzers.

1 like

Erg mooie foto’s! top gedaan

1 like

Ik heb een OMD E-M1 systeemcamera. En gebruik de kittens ( simpel ding dus ) van de E-M5. Een 12-50mm F veel te veel.

Er zit een macrostand op ( op de lens ) en die is prettig. Ik gebruik overigens geen statief. Gebruik ook geen softbox of externe belichting. Gewoon uit mijn handen, in de omgeving zoals deze is. Enige wat ik gebruik is nabewerkingssoftware ( lichtroom en photoshop ).

Wat je nodig hebt om leuke dichtbij plaatjes te maken is een macrolens of juist een lichtsterke zoomlens. ( om van een afstand flink in te zoomen en achteraf stukjes uit de foto te knippen ( croppen ) ) .

Maakt weinig uit of je nou een systeemcamera of een spiegelreflex hebt. Zolang je maar met lenzen kan wisselen kun je ermee spelen.

Nu ben ik echt geen goede fotograaf… Want op techniek valt er voor mij nog veel te leren. Pruts gewoon wat raak met de nabewerkingsprogramma’s.

Dit ziet er niet echt uit als prutsen maar ik snap wat je bedoelt :smile:
Het resultaat is wat telt; mooi gedaan!
Mooie camera ook.

Ik heb zelf wel een lichtsterke lens (F1.8) en een macro ring maar als je die samen gebruikt moet je het diafragma toch weer flink dichtschroeven om genoeg scherptediepte over te houden.

Ik moet ook maar eens wat meer tijd zien te vinden om te prutsen :smile:

1 like

ben ook geen fan, maar deze foto’s kan ik wel waarderen :smiley:
weet niet of ze dat bij Rolex ook doen, aangezien je het logo gebruikt…
mooi gedaan !!

1 like

Mooie horloge’s en al even mooie rauwe foto’s

(tu)

Elf.

Ik sluit me maar aan bij de rest: schitterende foto’s!!

Super! Met name de SND :slight_smile:

Mooie foto’s!
Ik houd wel van een creatieve benadering. :stuck_out_tongue_winking_eye:

NIKON S9700 & Grolsch

Grt.

3 likes