Ja, ik heb er een gekocht en het werkt inderdaad met de gekoppelde app (alleen via codenummer op de verpakking gratis te downloaden) op een pda/telefoon.
Heb geen ervaring met dagelijks gebruik voor een “horlogemaker” en sluit me aan bij de duitse test voor meer details en gebruikerservaringen. Heb er in jan. 2018 in duitsland € 99,-- voor betaald (wel in combinatie met een duur FC manufacture-horloge)
Ja, ik heb er een gekocht en het werkt inderdaad met de gekoppelde app (alleen via codenummer op de verpakking gratis te downloaden) op een pda/telefoon.
Heb geen ervaring met dagelijks gebruik voor een “horlogemaker” en sluit me aan bij de duitse test voor meer details en gebruikerservaringen. Heb er in jan. 2018 in duitsland € 99,-- voor betaald (wel in combinatie met een duur FC manufacture-horloge)
OK, maar weer eens een oud topic nieuw leven inblazen. Heb al lange tijd gekeken naar allerlei apps om mijn horloges te kunnen meten/analyeren. Ben amateur op zijn best, dure dure apparaten zijn aan mij niet besteed.
Dan maar eens met appjes proberen. Eerste die ik tegen kwam was de Timegrapher Watch Tuner. Die moet je proberen met je gewone telefoon oortjes. Dat is sowieso al een twijfelachtige opstelling. Vervolgens viel mijn oog op die Frederique Constant Analytics, maar om nou 100+ Euro (op hun site zelfs 125 of zoiets) uit te geven aan een appje en een mic met klemmetje was me iets te gortig…
Totdat ik vorige week op Ebay een versie voor een paar tientjes kon krijgen (ik zag overigens dat je ze tegenwoordig ook op Amazon voor een paar tientjes hebt), dus nu wel zin om even te gaan spelen en pielen.
Heb een stuk of 7 mechanische horloges, dus experimenteren maar! Maar goed, dan kom je jezelf toch weer snel als amateur tegen
Beat snelheid is natuurlijk geen issue, zover kom ik nog :-). En amplitude is iets om eens even te bestuderen, met name omdat ik bij verschillende horloges nogal uiteenlopende gegevens krijg.
Maar eentje waar ik niks mee kan, is Lift Angle. Die kun je instellen van 10 to 90 graden, maar waar vind je die gegevens? Hoe weet ik wat ik moet kiezen/instellen?
Ik zal de komende tijd wel eens kijken wat ik hierzo kan posten, maar als iemand kan helpen met Lift Angle ??
graag!
Ben benieuwd naar je ervaring hiermee
Ik weet alleen welke lift angle mijn Tudor Pelagos heeft, nl. 49 graden… maar wat het exact betekent; geen idee. Ik dacht dat het iets met de stand van het balanswiel te maken heeft, maar dat gok ik. Moet het ook nog uitzoeken.
EDIT: Hier alvast wat huiswerk.
Heb je wat linkjes naar die ‘paar tientjes’ dingen? Vind ik wel leuk om even te bekijken. Thanks!
//eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.net"//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net"//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netW//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net’//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net’//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netG//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net
Nee.
Het antwoord is dat het per uurwerk verschilt. Als ik het trouwens overal een beetje lees is 52 graden trouwens het meest voorkomend. Maar voor mijn Tudor klopt dat dus niet, dus als ik met die lift angle zou gaan meten krijg ik een verkeerde amplitude te zien. De amplitude is ‘de hartslag’ van je horloge, is die veel te laag kan het zijn dat je onderhoud nodig hebt etc. Dus aan dat getal kun je de staat van je uurwerk aflezen. Beat error schijnt een andere indicator te zijn. Hoe het allemaal exact zit weet ik niet.
Correct me if I’m wrong experts, …en vul vooral aan. Ik klets als een leek.
Ps thanks voor de link!
Bij de FC analytics kun je instellen dat de software zelf de lift angle bepaalt. Klopt het dat de juiste lift angle de hoogste amplitude geeft? In dat geval kan de software eenvoudig een sweep doen en automatisch de juiste waarde vinden.
Die instelling heb ik nog niet gevonden. Er staat wel een optie ’ Auto detect’, en daarmee ‘verwijder’ je de keuze voor frequentie, maar de keuze voor Lift Angle blijft bestaan. Ik ga er dus (?) vanuit dat je dit alsnog handmatig moet doen, en dat dit dan niet met ‘Auto detect’ wordt bepaald… can be wrong of course…
Heb overigens zelf de FC analytics ook. Bevalt prima, maar ik heb het nooit vergeleken met een time grapher oid, dus weet niet hoe nauwkeurig hij is. Voor mij is het meer een ‘speeltje’.
Het handige van de software is dat je profielen van je horloges kunt maken waarin je de metingen kunt opslaan. Zo heb je alles mooi bij elkaar houden en kun je over de tijd het gedrag van je horloge volgen zonder alles weer in excel oid te moeten zetten.
Auto detect is volgens mij alleen om de BPH (Beats Per Hour) te meten, als je dat niet weet. Voor mijn Tudor is dat 28.800.
Check gewoon even de FAQ van FC zelf, daar staat eigenlijk alles wat je wil weten:
O.a. dat 52 inderdaad het meest voorkomend is.
@Rolf_K, heb jij hem bij Amzon USA gekocht en zo ja, nog invoerdingetjes moeten betalen?
Verrek, jullie hebben gelijk. Dat geeft wel weer aan hoe vaak/serieus ik hem gebruik…
Dank. Ik moet de FC site nog iets beter bestuderen dus.
Nee, zoals gezegd heb ik de mijne bij Ebay UK gekocht. Maar toch ik de prijs zag heb (NA dat ik op buy now had geduwd uiteraard :-)) even gekeken of ze toevallig op meer plekken voor betere prijzen te krijgen waren, en toen zag ik de Amazon prijs, en was ik weer gerust gesteld. Maar nee, dus, niet via Amazon, en weet dus niet of daar nog iets bovenop komt… sorry
Ok. Thanks.
Dat klopt helemaal. Dat is erg handig. Maar ik heb dus ook ooit die Timegrapher app gekocht voor een tientje of zo, en die werkt volgens mij opeens ook stukken beter met die FC microfoon (want dat is dus wel een verbetering met die stomme Apple oortjes :-)).
Misschien toch nog beetje excel werk om de Timegrapher resultaten met de Analytics resultaten te vergelijken
Binnen EU is dat FC-analytics ding niet voor een leuke prijs te vinden enne als er importheffingen bij komen kan ik beter een een tweedehandsie ‘normale’ timegrapher kopen, zo’n Weishi ding ofzo. Misschien de blauwe markt maar weer eens een beetje in de gaten gaan houden. Geen haast, de Tudor loopt als een tierlier …
De mijne gaat in de aanbieding:
Ik heb er veel lol aan gehad.
Hi forumgenoten,
Ook ik heb ooit een Analytics clip aangeschaft. Toen ik van de week de Swissconnect app wilde openen, lukte het mij niet. Ik kom niet verder dan het invoeren van mijn inloggegevens. Daarna gebeurt er dus niet. Ook nog geprobeerd om passwoord te resetten, maar ook geen ander resultaat. Ik zal van de week Frederique Constant een mailtje sturen, maar ik wilde graag ook vragen aan anderen of zij ook dit probleem ondervinden?
Dank.