Waarom kun je niet aan het garantiebewijs van het betreffende horloge komen dan?
(staat toch geen aanschafprijs op vermeld?)
Waarom kun je niet aan het garantiebewijs van het betreffende horloge komen dan?
(staat toch geen aanschafprijs op vermeld?)
€ 325 lijkt me erg duur, ook gezien de waarde van het horloge. Waarom kun je niet meer aan het garantiebewijs komen?
Ook geen serienummer zodat je gebruik kunt maken van de garantie van Freqderique Constant zelf?
Hoi Hessel,
Voor een horloge van goede kwaliteit en slechts ongeveer 3 maanden oud lijkt mij een service beurt echt niet nodig.
Gebroken veer kan natuurlijk, maar meestal niet uit zichzelf na zo’n korte tijd
Als je geen aanspraak op garantie kunt maken zou ik in dit geval niet naar de fabrikant gaan- veel te duur- maar naar een onafhankelijke horlogemaker. Er is hier op het forum een rubriek waar je goede adressen kunt vinden.
Succes!
Bedankt voor de reacties! Het probleem is dat ik het horloge bij een bevriende medewerker van de wholesaler in Nederland heb gekocht. Hierdoor kan ik geen retailer aanwijzen waar ik het horloge bij heb aangekocht.
Dure grap, onzin verhaal dat de veer in de aangegeven korte tijd is overleden, ik geloof het dan ook niet.Trouwens de fabrikant zal zeker garantie moeten geven, want een gebroken veer is bijna onmogelijk, slechte reclame voor het merk als zoiets meer bekend wordt.
Elk gerespecteerde horlogemaker kan er een nieuwe veer inzetten, simpele klus, schoonmaken lijkt mij ook totaal overbodig. Als het goed is, dan kan de veerton simpel worden gedemonteerd zonder dat het hele uurwerk uit elkaar te halen. Ik zou wel een foto willen zien van de achterkant van het uurwerk. Dan kan ik vertellen of mijn indruk juist is.
Zeker de wholesaler zal zich dit probleem moeten aantrekken en er iets aan doen, als wholesaler is hij immers verantwoordelijk voor het product dat hij verkoopt.
De fabrikant kan aan de hand van het serienummer zien van welk jaar/maand het klokje is?
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen…
Ik krijg net een specificatie van de kosten van het repareren.
Het schoonmaken etc. 240 euro
De wisselaars vervangen 42 euro (wat zijn dit eigenlijk?)
De windveer vervangen 44 euro
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat H.S.C. Nederland, het bedrijf dat dit blijkbaar doet voor de Bijenkorf niet helemaal netjes zijn geld verdient. Wat ik overig nog raarder vind is dat dit bedrijf helemaal niet het servicepunt van frederique constant in Nederland is. Dat is namelijk R&E customer service uit Aalsmeer. Met hen heb ik eerder contact opgenomen en zij vertelden mij dat ik alleen mijn horloge via een retailer naar hen zou kunnen versturen, niet zelf dus. Toen heb ik het horloge bij de Bijenkorf gebracht en blijkt dat zij dit dus ook niet doen. Een erg raar verhaal… wordt vervolgd
Ik snap het niet, je zegt eerst dat je 'm hebt gekregen en daarna heb je 'm gekocht bij een wholesaler?
Hij was wel nieuw toen je 'm kocht? Zoals ik al zei: een volledige service lijkt me sterk bij een horloge van een paar maanden oud. Tenzij hij een paar keer goed tegen de vlakte is gegaan. Ook een gebroken veer kan ik bijna niet geloven.
Dus dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Soort van B2B-knutselboer. Raar verhaal ook dat ze stellen álle merken te kunnen doen. Zou toch liever naar een SC gaan bij de betere merken. Nog een reden om geen Omega oid te kopen bij de Bijenkorf. Als er iets mee is gaat 'ie blijkbaar naar zo’n toko ipv Omega zelf?
De rotor brengt via de wisselaars de kracht over naar de veer.Je hebt 1 zijdige en 2 zijdige opwinding.
Bij 2 zijdig wordt de veer op spanning gebracht ongeacht of de rotor links of rechtsom draait.
Het horloge wordt gedemonteerd en daarna weer schoongemaakt en van nieuwe olie voorzien.
Doe je dit niet dan zit na demontage de olie ook waar je het niet hebben wilt.
Veerhaak van slipveer kan los gebroken zijn.
Kan het horloge ook wel servicen voor je.Stuur maar PB mocht je interesse hebben.
@Skv Heb m gekregen voor mn verjaardag, maar heb m wel zelf mogen ophalen haha. Hij is wel nieuw, heb m namelijk direct bij IBB gekocht. Wilde dit in eerste instantie niet melden aangezien ik dacht dat hij er gezeik mee zou kunnen krijgen maar dat blijkt niet het geval. IBB doet echter geen afhandeling van schadezaken. Hij zegt wel dat de Bijenkorf het horloge nooit naar HSC had mogen opsturen.
Ik heb inmiddels gebeld met de Bijenkorf, krijg morgen bericht terug aangezien de leidinggevende van de mevrouw aan de telefoon al naar huis was. Gezien deze fout van de Bijenkorf ga ik ervan uit dat het nu gewoon netjes gefixt hoort te worden.
@Ducable Dat is super! mocht het niet door De Bijenkorf gefixt worden kom ik wellicht bij je terug
Dat begrijp ik niet. Je geeft een horloge aan de Bijenkorf ter reparatie, waarbij er geen aanspraak is op garantie. Dan mag de Bijenkorf het toch aan ‘hun’ reparateur sturen?
De Bijenkorf hoort hem volgens zowel de importeur als het servicepunt van FC naar dat servicepunt te sturen.
Als je toch zelf voor de kosten moet opdraaien: gewoon naar een onafhankelijke horlogemaker gaan. Goedkoper en heel vaak beter.
Als je samen met de Bijenkorf geconcludeerd hebt, dat je geen aanspraak gaat doen op de garantie, mogen ze hem IMHO naar de reparateur van hun keuze sturen. Uiteraard zijn ze dan verantwoordelijk voor de verdere gang van zaken, maar dat is een andere discussie.
Huh?..
Het is dat jij het hier neerzet…
Dat had hij hier toch al uitgelegd? Geen enkele reden om hieraan te twijfelen en het maakt verder in het verhaal (in zijn vraag aan ons) ook niet uit
Oh ik quote hem alleen maar omdat het wat verwarrend was.
Verder is het natuurlijk balen dat zijn 3 maanden oude horloge nu al een kostenpot word.