G-Shock only II (Deel 1)

Deze maar weer eens een paar dagen om.

10 likes

Hoezo een hele verbetering, omdat je de datum andersom kunt zetten :sweat_smile:

1 like

Haha, ik was 2 minuten geleden iets aan het opzoeken over de M5610 en kwam op de site van G-Shock ook de -U tegen. Ik vroeg me af wat het verschil was maar kon op de site zo snel even niets vinden.
Wat is het verschil tussen de 5610 en de 5610U? De datum alleen?

• Full auto LED backlight
• Adjustable 1.5 or 3 second afterglow for light (versus 1.5 second non-adjustable afterglow on module 3159)
• Current time display in stopwatch and countdown timer mode
• 24-hour countdown timer is settable in units of seconds and not only hours and minutes
• Adjustable date format (M.DD or DD.M) and adjustable day of week language (English, Spanish, French, German, Italian, Russian)
• Quick return to timekeeping mode by holding down Mode © button for more than 1 second
• Home city time and world time display swap in world time mode by pressing the top two buttons (A and B) at the same time
• 5 world time settings (48 cities), 31 time zones, the additional 2 time zones are for the cities of Fernando de Noronha (-2) and Kathmandu (+5.75)

2 likes

Thanks! :ok_hand:

1 like

Precies dit :ok_hand:

1 like

Dat weegt toch niet op tegen de zoals je zelf zegt lelijke verlichting,
Want dat vind ik ook lelijk.:sob:
Maar veel plezier ermee.

:stuck_out_tongue:

10 likes

Ik vind de U-variant van de GW-5000 en de GW-M5610 niet echt een hele grote verbetering om de horloges die ik al heb daarom te vervangen.
Wat werkt, dat werkt.

3 likes

Blijf hem zo gaaf vinden :smiley:
( xpost :shushing_face:)

13 likes

Hij is zeker gaaf. Irl is die nog mooier. Me oom heeft hem en heeft 2 breitlings weggedaan en toen die aangeschaft. Zelf had ik het niet gedaan maar is zeker een mooi ding.

Deze blijft ook zo mooi :heart_eyes:

14 likes

Absoluut :ok_hand:t2:

1 like

Alle twee heel mooi :+1::smiley:

2 likes

Deze staan ook nog in de planning bij casio:

2 likes

En hier te bestellen:

G-Shock Horloges kopen • Gratis levering • Horloge.nl

Ik juist wel heb mijn 5610U uiteindelijk uit Zweden gehaald, eindelijk een normale datum aanduiding.

3 likes

Begrijpelijk dat sommigen dit als een kleine ‘quality of life’ verbetering beschouwen maar ik stoorde me altijd enorm aan het Amerikaanse datumformaat op G-Shocks. Erg mooi dat nieuwere modules de optie hebben om dit aan te passen naar EU-standaard.

3 likes

Blij weer een een DW5600E te hebben. Mijn vorige exemplaar is in 2019 verzopen nadat ik de pakking niet goed terug had geplaatst na een batterijwissel… Toen ben ik geüpgrade naar een M5610, maar ik vond de rode rand niet zo mooi en de kast iets minder goed in verhouding. Nu dus weer terug bij af :grinning_face_with_smiling_eyes:

12 likes

:blush:

15 likes

Ik stoor me daar weer minder aan omdat ik al jaren gewend ben om mijn documenten en projecten op te slaan met een jaar-maand-dag indeling, dan werkt dat lekker met de alfanumerieke sortering.

4 likes