G-Shock only III (Deel 3)

Even een hulp vraagje aan de G-shock verzamelaars hier…

Ik heb nu al ruim een maand geen horloge om gehad en was toch wel benieuwd hoe het ze nu verging na al die tijd in het donker :smile:
Zodoende even de dozen erbij gepakt, gelukkig liepen
Ze nog allemaal en was er maar 1 solar op medium beland.

Alleen zag ik dat er twee horloges (band en bezel) wat wit waren uitgeslagen :face_with_raised_eyebrow:
Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en hoe te voorkomen?

Als de horloges vies zijn was ik ze altijd gewoon onder de kraan met een beetje milde handzeep, zou het niet aan kunnen liggen toch?

Heb je er met je klompen op staan dansen :smile:

1 like

In Azië zijn 3 tijdseinzenders die MB6 iondersteunen: 2 in Japan en 1 in China, in Amerika 1 (USA).

1 like

Toegeven: foto vertekent de werkelijkheid iets…:rofl:

1 like

Hard water en die handzeep zou ik skippen.

Gewoon een bakje warm water gebruiken, met een beetje afwasmiddel. Tandenborstel en schrobben maar. Daarna goed drogen op radiator of in de volle zon (dashboard auto). Dus leuk klusje voor morgen.

1 like

Ik dacht juist dat ze van afwasmiddel wit uit zouden slaan omdat dit ontvet :thinking:

Waarom ze wel wit uitslaan kan ik je helaas geen antwoord op geven.

Ik maak mijn horloge’s ook altijd proper met afwasmiddel en lauw/warm water en hier nog geen witte vlekken/schijn gehad :+1:t2:.

1 like

Hmmm, dat is vreemd.

Ik was de mijne altijd in een lauw badje van Dreft met een tandenborstel op het moment dat ik ze ontvang.
Nooit problemen mee.

1 like

Een g shock is gemaakt om keihard mee te werken… Ik heb wel gehoord van witte vlekken in zwart leer → zweet…

Heb je niet gewoon te hard gewerkt en wat zweet uitslag op je bandje zitten???

Wat blijft dit toch een heerlijk horloge. :smiling_face_with_three_hearts:

Zonnige dag all! :tada:

23 likes

Nee de 2 horloges die het hebben draag ik zelden eigenlijk, het lijkt wel alsof de band uitgedroogd is.
Misschien moet ik er gewoon even een beetje Nivea op smeren :joy:

Dit is wat is bedoel, 2 exact dezelfde horloges, 1 is prachtig zwart en de andere een beetje dof uitgeslagen

3 likes

Die wit uitgeslagen is waarschijnlijk ook een stuk stroever dan de volledig zwarte?

Ja de wit uitgeslagen is nagenoeg nieuw,

Dat is het ik moet ze gewoon meer afwisselen :smile:

Even lekker brunchen in Scheveningen. :yum:

14 likes

14 likes

Was van plan om hem meteen om te bouwen naar zwarte band/bezel, maar hij bevalt veel beter dan verwacht!

18 likes

De Tough Solar in de vorm van die bricks zijn beter zichtbaar dan gedacht, Heel gaaf :smiley:

1 like

Ja hij is echt gaaf!

Nadeel vind ik van een witte G-shock is dat hij op een gegeven moment gaat vergelen.
Dat heb je ook met een zilvere/grijze.

Anders had ik er allang een in mijn collectie gehad.

Ja helemaal mee eens, maar dan gaat er denk ik gewoon een zwarte bezel en band op :+1:

1 like

Of je legt de nieuwe band en bezel alvast op voorraad. Heb ik ook vast gedaan voor het geval mijn witte band onherstelbaar vies wordt.

Wat wel merkwaardig is om even terug te komen op @Mckip is dat de witte band veel en veel stugger is dan de zwarte band bij mijn gbd-h1000’s.

Zou het te maken hebben met kleurstoffen? En is daar dan ook gelijk die uitslag mee te verklaren?