G-Shock only III (Deel 3)

Speciaal deze Barton silicon elite aangeschaft voor het iets smallere profiel. Originele band is onverwacht comfortabel maar deze is nog net iets zachter.

Zonder shock-jasje vind ik 'm er wel lekker spartaans uitzien en sowieso minder “lomp”.

Misschien de gaten aan de zijkant nog afwerken/dichtmaken met spul van een 3D-printer of zo. Als experiment.

Dat denk ik dus ook.

+1, ik weiger om met een horloge te gaan lopen waar Baby-G op staat, hoe leuk het horloge ook is.

2 likes

@Roger_R
Als je op de Casio website zelf wilt bestellen dan inschrijven voor de nieuwsbrief voor 10 euro korting.

Of gewoon blijven checken of er deals zijn voor bepaalde modellen.

@Clem
Mijn vrouw heeft de witte en ik heb zelf een 5610u en 5000u. Vind de beide de 5610u en 5000u gewoon goed zitten op mijn 16,5cm pols. De baby g vind ik te klein voor mij maar zit goed op de pols van mijn vrouw (15 of 15,5cm snel uit mijn hoofd).

Naast elkaar voor je om een beeld te krijgen.

En hier mijn gemodde 5610u op mij pols.

@MannetjeMar
Bedankt, dat gevoel heb ik ook. Veel nieuwe modellen maar niet veel waarvan ik zeg die moet ik hebben.

10 likes

Ik zie bv de roze mini Casioak GMA-S2100-4A2ER voor €79,92 op mooihorloge.nl

Dit ; Casio G-Shock GMA-S2100-4A2ER

1 like

Die is heel mooi! Dat zou ik ook wel willen.

7 likes

Bedankt, is een aliexpress titanium modkit en dus non official spul wat niet iedereen hier kan/zal waarderen wat ik ook wel snap maar ik vind hem wel vet en draag het met plezier.

Origineel model

3 likes

Staat wel mooi :+1:t3:

1 like

Heb je ook wel is geprobeerd hem te dragen tijdens snelle temperatuurverschillen? De casioaks kunnen er slecht tegen blijkbaar. Condens ontstaat snel

Er bestaat ook een kleine 5600 zonder Baby-G teksten, namelijk de S5600 serie:

3 likes

Yes meerdere keren, sauna :point_right: koud water,
Stoombad, zwembad, zee, hete douche, van alles eigenlijk, nooit geen drupje condens gezien :ok_hand:

Wat mij opviel is dat het bij Bluetooth solar Casioaks stukken minder voorkomt online.

Ik zag wel echt een paar Bluetooth versies op reddit! Maar bij de normale modellen komt dit inderdaad vaker voor. Maar goed om te horen dat die van jou ook de testen doorstaan heeft! Ik vraag me dan echt af waarom het bij de bluetooth modellen niet tot minder is :thinking: zullen toch niet anders gebouwd zijn?

Ze zijn wel iets dikker, 11.8 VS 11,9mm
misschien andere deksel en (Betere) Pakking

Zou het?

Denk niet dat dit het verschil maakt :rofl: normaal douche ik met mijn horloges. Maar uit voorzorg zal ik mijn geeltje niet in de douche meenemen just to be sure :smiley:

Nee, dacht ook dat het wel iets meer was :joy:

1 like

Misschien zit daar het verschil, ik kocht de mijne voor een hete zon zee glijbaan vakantie en heb em nieuw uit de doos zo in het diepe gepleurd :grin:

Hij is er ondertussen aan gewend om mishandeld te worden :smile:

2 likes

Wat ik weet is dat ze zeggen doordat er teveel lucht tussen de wijzerplaat en glas is en er dus meer ruimte is voor vocht. De digitale hebben veel minder ruimte dus daar gebeurd het minder snel bij. En ze zeggen ALS het gebeurd, is er niks aan de hand en geen zorgen maken, maar het staat gewoon een beetje lelijk als het gebeurd

Nou ik zou het toch niet fijn vinden, vocht hoort niet in een horloge thuis.

1 like

Precies!

1 like

Daar heb ik niet zo’n moeite mee. Snap vooral de marketing.

Gaat mij er meer om of deze misschien niet net een tikkeltje te klein is, ondanks dat ik de GW-M5610U-1ER eigenlijk net iets te groot vind. Misschien moet ik echt gewoon eens proberen, hij is er ook in wit. Dat is ook wel geinig.