In groen ook mooi ik heb de blauwe gisteren binnen gekregen. Moet wel wennen aan de end links.
De Kolor mod! Allemaal originele onderdelen van Watchway. Ik neigde naar een Aliexpress metalen bandje voor erbij, maar spaar toch liever door om alles origineel te houden. Binnenkort dus in full gold te bewonderen hopelijk
Dat snap ik best.
Wat ik me alleen wel afvraag, waarom zou je een Gshock willen modden, dat in veel gevallen na het modden net zo duur of nog duurder is geworden dan het originele model?
Ik keur het niet af, begrijp niet niet verkeerd. Maar ik zie die logica niet helemaal… Of zie ik het misschien zelfs helemaal verkeerd? Kan natuurlijk ook…
In dit geval is een helemaal ‘echte’ Kolor GMW met serienummer etc. momenteel €1900, terwijl ik nu het originele bandje en bezel voor in totaal €150 heb kunnen kopen. Als ik onderdelen koop, is het altijd van limited editions.
Aaah, dan had ik er een verkeerde indruk van.
Ik dacht laatst namelijk ook te lezen dat iemand bezig was met het modden van een “gewone” naar een gouden DW5000 metal. Op dat moment dacht ik ook ergens te lezen dat zo’n mod kit al met al ook zo’n 300 a 500 kost.
Vandaar dat ik dacht, dat het dan lood om oud ijzer zou zijn.
As you can see, newbie in G-shock World!
Ik snap de verwarring goed haha. Die mod kits voor de andere modellen zijn aftermarket/ nep.
Spullen van verkopers als Tiktox of Watchway zijn origineel van Casio, dus daar zul je ook niet die Mod kits vinden, maar losse onderdelen met serienummer
Goed om te weten, dan zal ik op hen googlen! Vind mods namelijk ook leuk!
Wat Lenny zegt, de Porter kost nu minimaal 5K, met de originele spullen heb je een redelijk accuraat lijkende voor nog geen 1000 euro.
Bedankt heren @Lennyhu en @SuperC!
Goede info waar de beginner wat mee kan! En ja, 5k of 1k is een groot verschil
Ook gaaf ik twijfelde nog tussen
en
maar de groene heeft gewonnen
hoezo wennen aan de endlinks ?
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel…
De band en endlinks van m’n GM-B2100GD zijn voor mij mooier
Maar is persoonlijk gevoel denk ik
Snap niet waarom ze het design van de band gewijzigd hebben
Ik vind ze wel erg groot maar ik begin eraan te wennen.
Ah ok went snel he. Ik vind hem groter dan verwacht maar dat is geen probleem
Hij is binnen en gelijk erop gezet.
Zal maar geen foto’s plaatsen maar vind het top staan!
Geen spijt van
Pwoh,
Ziet er supervet uit!!!
Nice, geniet ervan
Wat is er zo speciaal aan de Kolor GMW dat hij €1900 moet kosten?
Mij lijkt het een GMW-B5000 met resin band …
Hoe grof voelt de afwerking aan bij deze?
Het komt een beetje van mijn achtergrond (staalbouw) maar ik vind dit een beetje het uiterlijk hebben alsof ze de bezel en de band thermisch verzinkt hebben.
Enige verschil met dit bandje is op die van Kolor een goudkleurige keeper en gesp. Voor de rest heb ik ook geen idee waarom dit model zo duur is