En officieel de nieuwe DW-5000R-1AJF
December (Japan first release)
Eindelijk een re-creatie van de originele 5000c met een
Platte bezel, roestvrijstalen case en de retro band
en best of all… deze is niet limited
(omgerekend +/- € 200,- maar zal hier wel rond de 250 zijn)
Gisteravond de storm getrotseerd om bij @SaGi zijn GWM-B 5000 over te nemen.
Ik had er nog nooit eentje in mijn handen gehad, maar was al verliefd geworden door de looks en specs.
Eerst nog om advies gevraagd hier op het forum of dat nou wel zo verstandig was om deze aan te schaffen.
Alle reactie’s waren stuk voor stuk zeer positief dus met veel vertrouwen naar @Sagi.
Toen ik hem eenmaal in handen had was alle twijfel verdwenen. Wat een fijn horloge, super strak en duidelijk weer een stapje hoger qua afwerking.
Enige minpuntje is dat er geen saffierglas in zit maar verder…… top !
Bij Sal werd ik hartelijk ontvangen met koffie waarna ik alle ruimte kreeg om het horloge te bewonderen en te beslissen. Uiteindelijk bleken we veel de zelfde interesses te hebben en leek het of we elkaar al tijden kennen. Met een prachtig horloge en een nieuwe vriendschap veel te laat huiswaarts.
Wat een avond.
Deze blijft de komende tijd veel polstijd krijgen !!
Dit is het “herdrukmodel van de eerste generatie G-SHOCK” dat de evolutie en erfenis van het merk symboliseert. Het ontwerp, dat de wil en verwachtingen voor de toekomst van het originele model belichaamt, is zoveel mogelijk nieuw leven ingeblazen met behulp van de huidige G-SHOCK-technologie. De kast is gemaakt van roestvrij staal, net zoals toen, en de band reproduceert ook het originele model, inclusief de lengte, vorm en positie van de kuiltjes. Aan de andere kant zijn de ring en band gemaakt van biomassaplastic en is de kastmaat vergroot van de 41,6 mm van het originele model naar een moderne 42,3 mm. Het ontwerp van de wijzerplaat en de achterkant van de camera zijn getrouwe reproducties van het originele model, en het ontwerp is tot in het kleinste detail overgenomen.
Leuk Hans!
Was inderdaad super en heel mooi dat we meerdere hobby’s delen.
Leuk je te mogen leren kennen en tot spoedig ziens.
Nogmaals heel veel draagplezier met je horloge en dank voor het mooie comliment