G-Shock only V

Ik heb dit precies het omgekeerde, ik blijf terugkeren naar de B5000 . Heb een aantal 5610 gehad, maar vanwege de grotere knoppen, het veel betere negatieve display, de metalen band én de case back (ik ben dol op screw backs), blijf ik steeds terugkeren naar m’n oude vertrouwde B5000:

Twee foto’s uit het archief:

Met gestraalde kast:

En met originele bekleding

15 likes

Die met de gestraalde kast/band is top!
Minder bling en toch hetzelfde horloge.

Nu ik erbij nadenk: zou dat bijgedragen hebben in m’n keuze :thinking:

1 like

Hoppa, ik ga voor de bling!

17 likes

Altijd leuk om meer terras aan zee liefhebbers te spotten :wink:

12 likes

Haha inderdaad, perfect weer voor nu :ok_hand:t2:

1 like

Je reist natuurlijk niet speciaal naar Denemarken voor een horlogewinkel—tenzij je écht fan bent van knopjes in combinatie met schokbestendigheid. Maar als je toch in Kopenhagen bent, loop dan zeker even binnen bij de exclusieve G-Shock store, de allereerste in Scandinavië en nog maar een paar maanden open. Ik heb er van genoten! (terwijl vrouw en kids de Søstere Grene even leegkochten)

De winkel heeft een mooie selectie, vooral ook van de duurdere series en voelt als een mini-museum, met meer dan genoeg te zien om iedere G-shock fanaat te doen watertanden. En ja, ze hebben er ook alle soorten en maten Casioaks, maar die heb ik niet op de foto staan…

Leuk detail: het horloge dat ik vandaag aan had (een van de drie G-Shocks mee op vakantie (GW-9400, B5000G-1, AWG-100-1a), prijkt er trots in de vitrine.

Koers van de Deense kroon maakte een aanschaf oninteressant en een MR-G square is net wat te kostbaar voor een impulsaankoop. Maar als geld geen rol speelde, dan wist ik het wel…:

25 likes

Ach joh, doe eens gek. Verwen jezelf, het is vakantie. Hoe leuk als je er jaren later nog plezier van hebt en dan aan deze vakantie denkt toen je de stoute schoenen aantrok en hem gewoon aanschafte!
Herinneringen zijn onbetaalbaar en gaan nooit meer weg!

7 likes

Bedankt voor de tip :grin:
Ik ken mezelf en dit zou waarschijnlijk een horloge-doos-queen/king worden; te zuinig erop zijn en ‘m dan nooit dragen. Daar zijn G-Shocks niet voor bedoeld. Daarnaast net een grote verbouwing thuis achter de rug en niet genoeg vrije funds om een impulsaankoop van >€4000 te verantwoorden :joy:

Eerstvolgende om aan de collectie van een stuk of 15 toe te voegen, wordt een B5000BPC, hard naar op zoek! @AlainV heeft er al lang een in het blauw staan, maar die heeft helaas nog niet op mijn pb’s gereageerd…

1 like

Begrijpelijk hoor!

Was maar beetje aan het mijmeren!:wink:

1 like

Heb ik ook gedaan hoor, in de G-shock store :star_struck:

1 like

Een nieuwe MRG! Wel heel flink aan de prijs

16 likes

Waar vinden we meer info? Zoals de prijs :face_with_peeking_eye:

https://www.g-central.com/g-shock-mrg-b5000ht-1-hand-hammered-tsuiki-edition-is-limited-to-500-watches/

500 stuks wereldwijd, $6387 tegen huidige yen/dollar wisselkoers.

Die prijs ligt redelijk in lijn met de eerdere MR-G “hammertone” series, die zo rond de 6000/6500 euro zaten.

https://www.g-central.com/g-shock-mrg-g1000ht-hammer-tone-mr-g-20th-anniversary/

https://www.g-central.com/g-shock-mrg-g2000ht-1a-baselworld-2017-limited-edition/

https://www.g-central.com/g-shock-mrg-g1000hg-9a-gold-hammer-tone/

2 likes

Hoeft toch geen impulsaankoop te zijn :innocent:

Voor mij was het een weldoordachte keuze :heart_eyes:

Is echt vet…
Soms wat te blingbling, maar mag af en toe wel :wink:

13 likes

Ben niet jaloers, ben niet jaloers, ben niet jaloers… als ik het maar vaak genoeg herhaal, komt het goed. :blush: wat een gaaf ding, helemaal gelijk dat je hem supervet vindt!

Eerlijk, dat is mijn holy grail, maar ik kan ‘m me gewoonweg niet veroorloven op dit moment. Wie weet, ooit…

2 likes

Ik zie vooral veel digitale “classic look” G-shocks. Telt de mijne ook?

En hieronder de aanwinst van mijn vrouw

13 likes

Een G-shock is een G-shock! Alles telt mee…

3 likes

Als er “G-Shock” op staat is het een G-Shock, daar hoef je niet moeilijk over te doen.

13 likes

Vandaag mijn festival/vakantiehorloge omgedoopt tot motor horloge! :grin:

De eerste paar honderd kilometers zitten er weer op.
:grimacing:

9 likes

Wauw!

Gaaf ding zeg!!!

1 like