G-Shock only V

Net terug van vakantie, en kon deze 2 kleppers ophalen bij m’n schoonouders :heart_eyes:
Had ze uiteraard daar laten leveren, aangezien we bijna 3 weken in Toscane zaten…
Niet alleen de auto uitpakken, maar ook enkele pakketjes :face_with_peeking_eye:

Af en toe toch eens kijken of er wat te koop staat vanuit het buitenland loont toch ook wel :joy:

Een in perfecte staat zijnde DW-5600 met 901 module en een DW-5200 met de 240 module (zelfde als de eerste dw-5000 :heart_eyes:)…

De 5600 kwam als “niet werkend” maar had hem vooral voor de case en glas (betere staat als diegene die ik had) gekocht…
Op de foto’s van de advertentie zag ik dat het ook om een ingebrand scherm ging…
Dus dit zou een moduleswap worden…

Bij het openen van de caseback zag ik al meteen dat er wat zaken niet correct waren…
Ontbrekende schroefjes in beide modules :thinking:

Geluk dat ik dus een donor had, en hem terug in ere kon herstellen…
Tadaaa

Rechter module werkt nog (ondanks de ontbrekende schroefjes), enkel komen de getallen er niet mooi door…
De slechte module en case gaan opzij om wat op te oefenen…
Wil het scherm/cijfers terug mooi aan de praat krijgen (mss negatief display van maken :blush:) + krassen op het glas wegwerken, maar dat is voor in de toekomst :face_with_peeking_eye:

Ow ja, en de 5200 heeft ook een verse batterij gekregen en een eerste schoonmaakbeurt en lelijke band weggegooid…
Die module was uiteindelijk helemaal OK…
Bezel schroefjes heb ik overgezet van de slechte dw-5600 (moet ik nog 1 voor zoeken :innocent:)
Enkel nog wat oppervlakkige krasjes wegwerken op het glas…

Resultaat:

Nu nog de bezels bestellen :blush:

17 likes

Toffe post en mooie foto’s. Heel benieuwd naar het eindresultaat met bezels en banden…

1 like

:ok_hand:t2:
Wat waren dat toendertijd al gave horloges zeg :muscle:t2:
Prachtig resultaat! Leuk om de voortgang te zien .

1 like

Alvast de bandenswap gedaan voor de herfst. Dan kan de witte band mooi even weken in de ultrasoon :slight_smile:

9 likes

Wie loopt hier ook weleens tegenaan? :grimacing: Zo irritant.

Dat is dom om te zien…

Misschien hier halen en optie?

1 like

Ah super! Bedankt :raised_hands:

Ik had vorige week nog wel gekeken op Sakura en ook Shopping in Japan (oid) maar toen waren ze “sold out”. Maar misschien te maken met vakantie om Sakura ook een paar weken dicht was.

1 like

Klopt, in mijn ogen zijn de dw-5600 modellen er echt wel op achteruit gegaan…
Vroeger waren ze al met full metal case en screwdown caseback…
Ok nu zijn er wel veel lichter door Carbon core resin, maar toen waren ze voor mij toch wel meer premium…
Daarom dat ik ze zoek en probeer op te knappen :smiling_face:

2 likes

Heel knap , blijft echt jeugdsentiment :blush:

Niet mijn favoriete horloge om te fotograferen, maar ik heb er wel ontzettend veel plezier van en hij wordt zwaar misbruikt!
Dus een beetje onterecht om dan geen foto van de CasiOak te maken. Tijd voor verandering :grin:

20 likes

Best grappig voor de zomer!

17 likes

Let the games begin!!!

10 likes

:muscle:t2:

15 likes

8 likes

Met een H95 of zie ik dat verkeerd?

Royals is al een tijdje weg.

1 like

Oke , Google gaf dit aan .
De laatste keer dat ik in Apeldoorn geweest ben was in de jaren 80 :grimacing:

Toen was Apeldoorn nog best aantrekkelijk om te winkelen, de laatste 5-10 jaar niet meer…

2 likes

In Apeldoorn niet gelukt helaas.

Maar deze vandaag een dagje!

10 likes