G-Shock only V

Even kleur op deze heerlijke afkoelingsdag :slight_smile:

14 likes

:wave:t2:

15 likes

De GW-M5600 (Multiband 5) uit 2008 vandaag weer eens om :ok_hand:

17 likes

Heeft iemand goede suggesties voor een G-Shock (of ander horloge) met een sterk tril alarm? Moet sinds kort vroeg opstaan en met mijn Seiko wekker wordt de halve buurt wakker🥲

1 like

Mijn dank is groot!:raised_hands:t2:

2 likes

Casio W-735H-1AVDF

1 like

Geachte liefhebbers,

vandaag probeerde ik de tijd op mijn recent van een nieuwe batterij voorziene G-shock ga-2100 opnieuw in te stellen. Omdat ik altijd vergeet hoe dit ook alweer moet (ik ben een horloge liefhebber, maar niet perse een hele grote G-shock afficionado, en het horloge is jaren geleden vooral aangeschaft vanwege mijn werk) moest ik hiervoor even een filmpje opzoeken. Uiteraard al snel gevonden en het is natuurlijk simpel, 4 seconden adjust inhouden en je hebt in het menu, dus dat liep allemaal gesmeerd. Echter, hoewel alles goed ingesteld staat (tijdzone, tijd, jaar, datum etc) willen de analoge wijzers met geen mogelijkheid naar de juiste tijd verspringen. Het kleine digitale schermpje staat wel goed.

Ook het wijzertje dat de dag van de week aangeeft wil niet naar de juiste dag verspringen.

Het horloge heeft geruime tijd stil gestaan omdat er op enig moment een (dare I say it) smartwatch zijn intreden deed, en toen de voorkeur voor “echte” horloges zijn kop weer op stak ik hem ook in de la heb laten liggen… Dan heb ik het over jaren (hoewel ik niet precies weet wanneer de batterij leeg was natuurlijk.)

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank,

Mvg Bob

Klopt het dat de wijzers het wel doen maar simpelweg verkeerd staan?

1 like

In de handleidingen staat ook altijd een stukje voor het handmatig verstellen van de analoge wijzers. Ik ga hem even voor je opzoeken

Veel succes :slight_smile:

3 likes

Dit is waarom ik dit forum zo mooi is, binnen 10 minuten reactie, geweldig!!

Filmpje bekeken en het is gelukt. Hardstikke bedankt voor je snelle reactie, top!!

Super bedankt voor je reactie, ik heb @Sion zijn filmpjes gebruikt in combinatie met je handleiding!

3 likes

Ik zou niet meteen te hard stikken :sweat_smile:

“Hartstikke” en “hardstikke” zijn beide informele bijwoorden van graad die “heel erg” of “ontzettend” betekenen… Wat Google zegt… Dus…

Rangeman :muscle:t2:

13 likes

10 likes

Thanks, maar die heb ik al. En die trilt niet sterk genoeg om me wakker te maken helaas…

Incoming…Met oog op het WK voetbal volgend jaar en Koningsdag…

20 likes

Goede keuze!

13 likes