G-Shock only VI

:saluting_face:

12 likes

Enjoy it! Toevallig draag ik die van mij vandaag :wink: Ik heb hem nu al een tijdje en ik vind hem echt geweldig. Mijn vader heeft de GW-M5610, die ik zelf eerst ook wilde, maar vond het scherm niet zo nice van bepaalde perspectieven. Deze is ook wat zwaarder en draagt fijner, voelt wat meer “high-end”.

14 likes

Heb ik er ook al veel van gehad en naast mijn witte 5000 ook al de zwarte 2 keer gehad.
En een keertje een square met Bluetooth gehad, dat wil ik nooit meer.

1983 was ik 13 en iedereen met een Casio om de pols voelde zich toen heel wat. :rofl:
De ronde modellen doen het dan weer niet voor mij, stuk of 3 van gehad maar is het niet.

2 likes

Ben teveel afgevallen, want de band moet een gaatje strakker.

De grote gshocks zien er opeens een stukje groter uit op mn pols.

10 likes

Benieuwd, waarom beviel de square met bluetooth je niet? Op Reddit zie ik lovende kritieken op bijv. de GW-BX5600.

Ronde modellen vind ik inderdaad ook niet zo. Zo’n oudere Fisherman is wel cool, met dat vissen-schermpje. Leuk hebbedingetje. Heb zelf een jaar geleden een GA-B2100 gekocht. 2x gedragen maar vond hem echt niks. Staat nog steeds op vinted, want draag hem toch niet.

Mijn ervaring met Casio’s verkopen is dat je eigenlijk vrijwel alleen reacties van lowballers krijgt.

1 like

Lekker die desert camo band :ok_hand:t2:

Dit was al een paar jaar geleden en de Casio app was echt afgrijselijk in gebruik.
Maar wat zou Bluetooth ook toevoegen aan multiband 6, dat in combinatie met solar zorgt voor zorgeloos gebruik.
Een app voegt voor mij niets toe het is eerder hinderlijk, een G shock hoeft voor mij geen smartwatch functies te hebben.

Deze was het.

9 likes

Eens, bluetooth is inderdaad onnodig, ik vond de app nu ook irritant bij mijn GA-B. Extra app op mijn telefoon waar ik letterlijk niks mee deed (ik ben wel vaak mijn telefoon kwijt dus die functie dat je je telefoon kan laten zingen was wel nice :laughing:). Wel mooie modelletjes die ze maken met BT. Die ziet er ook mooi uit met dat gouden randje.

1 like

Je hoeft de Bluetooth niet te gebruiken, bij mijn B5000’s staat het uit en die syncen gewoon via mb-6. De B5600 die je toont kan dat ook… de Bluetooth voegt voor sommigen misschien niets toe, maar lijkt me sterk dat het in de weg zit. Ontkoppelen en je hebt een ‘gewone’ g-shock. Voordeel is wel dat je sync via BT achter de hand hebt als je in een regio komt waar geen mb-6 bereik is…

5 likes

Ik vond dat Bluetooth en de app hinderlijk aanwezig ook al wil ik er geen gebruik van maken. En je accu level kun je alleen maar in de app zien, ook niet fijn.

En al zou dat tegenwoordig allemaal opgelost en verbetert zijn, ik heb er geen behoefte aan heb ik gemerkt.
En hoef dus ook niet de letters Bluetooth op het glas te hebben.

2 likes

Nadat ik de GW-5000U heb verkocht hier op het forum miste ik toch een G-Shock.

Nu komt morgen als het goed is de M5610 met negative display binnen. Benieuwd naar de afleesbaarheid van het display

10 likes

16 likes

Misschien wel de slechtste app die ik ooit gebruikt heb. Echt heel bijzonder.
Bij Watchtime stond ik ook even met iemand van Casio te buurten, en die gaf ook toe dat hij hem enkel gebruikte voor initiele configuratie en daarna ging die app snel weg :joy:
Zo gebruik het ook voor m’n GMW-B5000MB-1.
Dan heb je er inderdaad geen last van.

3 likes

Vind jullie best negatief over de app die je kunt maar niet hoeft te gebruiken.

Er was een tijd dat ik al mijn G-Shocks blindelings op tijd kon zetten.
Ik vind het meer hinderlijk dat de functies niet altijd meer onder de zelfde knoppen zitten.

Zag vanmorgen eigenlijk pas dat je bij MRG-B5000 ook een reminder kunt instellen …
Geinig, moet ik alleen nog zorgen dat ik de juiste casio om m’n pols gooi :joy:

Een super grote plus voor de app merk ik bij de frogman, zonder app heb ik vaak zat eb en vloed ingesteld een hoop gepiel en kwam je op vakantie … klopte het niet.
Met de app gaat dat super makkelijk :+1:

Gelukkig kun je via de app ook mooi functies die je niet gebruikt uit zetten …
Maar zul je de app voor sommige functies altijd nodig hebben als je ze wilt gebruiken.

4 likes

Meteen ff gewisseld :frog:

16 likes

Ik vond het een afgrijselijke app die voor mij ook niks toevoegt. Dan is het wat lastig om positief te zijn. :grin:

2 likes

De huidige app of van jaren geleden ?

Als je alleen de square serie hebt, voegt het ook niet veel toe.

1 like

14 likes

Setje toolwatches! :smiley:

13 likes

Ik gebruikte de app eigenlijk nooit, stand van de accu vind ik niet zo spannend, als je ze af en toe in de zon legt weet je toch wel dat er stroom in zit.
Maar met mijn nieuwe GST100D gebruik ik de app om het alarm in te stellen, dat is met de uitdraaibare kroon een heel gepruts.

7 likes