Gangreserve seiko 5

Heel raar de 5 doet het weer gewoon ook naast de wekker,heb hem ook nachtje beneden laten liggen dus ik denk dat ik hem misschien verkeerd neer hem gelegd ofzoiets.bedank voor meedenken allen.gr remco

remjo Schreef:

Heel raar de 5 doet het weer gewoon ook naast de
wekker,heb hem ook nachtje beneden laten liggen
dus ik denk dat ik hem misschien verkeerd neer hem
gelegd ofzoiets.bedank voor meedenken allen.gr
remco

zou goed kunnen dat t afhangt v hoe je em neerlegt. n 7s26 of neefje ervan is geen chronometer uurwerkje welke in 6 posities is afgesteld.
de meeste uurwerkjes zijn denk ik afgesteld voor de 3 uurs positie, omdat ie zo meestal om de pols hangt. dus ik zou em met n wegleggen ook op de 3 uurs zijkant doen.

ga ik proberen dank voor info

Wat lees ik hier nu toch allemaal ? Maar OK…de kans is zeer klein dat een uurwerk bij het neerleggen s’nachts gaat achterlopen…en zeker geen 4 uur.
Inderdaad…nabijheid van magnetisch veld kan oorzaak zijn,en inderdaad, bijvoorbeeld een wekkerradio. Wat ik voorhad : Jullie kennen toch allemaal wel die armbandjes met een koper plaatje erin , en een magneet op de achterkant. Ik hield dat snacht’s aan en soms zag ik dat mijn uurwerk achterliep s’morgens. In het begin nog geen erg aan gegeven…maar dan viel mijn euro…armbandje uit…geen problemen meer. Het was dus in mijn slaap dat mijn linkerpols tegen mijn rechterpols kwam…en daardoor het mechanisme van mijn uurwerk deed tollen… met een sterke magneet kun je iemands uurwerk saboteren…lelijk gezegd… Een uurwerk in welke stand dan ook dat je het neerlegt zal ietsiepietsie afwijken, en wel omdat er ie"dere seconde een kracht moet overwonnen worden.(spreek wel over mechanisch uurwerk in dit geval)

1 like