Een erg leuke review om te lezen. 2 Prachtige klokken, de P.O. zijn mijn eerste keuze zijn, maar dan wel met een stalen band.
Erg leuk om jouw ervaringen te lezen, Bert! Ik zou met deze twee horloges ook makkelijk door het verdere leven kunnen, ik zit nu op de helftā¦
De stalen band op de PO is trouwens een van de fijnste die ik ooit om mijn pols gehad heb.
Eric
2 prachtige klokken⦠Heeft de Omega nou 2 verschillende kleuren wijzers ( het luminicerend gedeelte ) ?
Puur gevoelsmatig zou mijn keuze de Rolex zijn. Het ontbreken van de kroon bescherming icm de glazen achterkant maakt de Omega voor mij teveel een dress diver⦠Ook het handmatige heliumventiel (neem aan dat je deze eerst moet losdraaien) vind ik niet echt bij een duikershorloge horen.
Fijn verhaal om te lezen en te kijken.
De PO is super!
Uitlezen was niet bepaald lastig
Mooie review, fraaie plaatjes.
Mijn voorkeur, by far: de omega!
Mooie review van 2 prachtige klokken. Bedankt voor het delen!
Heel mooi stukje om te lezen.
Beide prachtige horlogeās, vraag me af of je bij het dragen van de Rolex last hebt van de kroon.
mvg. Hans
Sander Schreef:
2 prachtige klokken⦠Heeft de Omega nou 2
verschillende kleuren wijzers ( het luminicerend
gedeelte ) ?
Klopt, de nieuwe modellen (8500 caliber) hebben 2 kleuren lumen: blauw voor de urenwijzer, secondenwijzer en indices / groen voor de minutenwijzer.
De oude modellen (2500 caliber) hebben alleen groene lumen.
Groeten,
Rob
Leuk stukje!
Kan me ook helemaal vinden met je keuze van het Omega rubber. Errug fraai! Zeker die oranje stitching die matcht met het oranje in de wijzerplaat. Diezelfde keuze heb ik gemaakt voor mān C60 GMT
Leuk verhaal en twee prachtige horloges, hoewel ik de oude sub verfijnder blijf vinden qua uiterlijk.
Leuke review en geheel uitgelezen :~
Mijn voorkeur zou de PO zijn en dan zeker met de rubberen band, mooie combi.
Mooie review Bert! Twee prachtige horloges met ieder een eigen smoel en historie.
Die PO heb ik ook een keer gepast in 42mm⦠is hem niet geworden, te groot, maar andersā¦
Veel plezier ermee (en nu nog een paar mooie fotoās ;))
Pracht verhaal Bert!
De 114060 is uiteindelijk ook mijn doel op dit moment. Maar wat bedoel je eigenlijk met ādat piepjeā? Droge schakels?
Goed verhaal Bert en een heerlijk luxe probleem om uit deze twee te kunnen kiezen!
Moeilijke keuze, maar als de beurs het toelaat dan toch de Rolex. Mijns inziens, nog net iets meer iconisch dan de PO. Maar ook die is gweldig, maar wel op staal.
Top verhaal, dank je!
Wat is die PO toch mooi !
Wil Schreef:
Heeft de witte Explorer ook het veld moeten ruimen
en welk horloge completeert dan je
āwerk-uitrustingā? Het zal trouwens wel iets zijn
wat iemand zelf moet voelen, maar kun je aangeven
wat jou de 114060 boven de de 14060 doet
prefereren?
Ja, ook de witte explorer is weg, ik zal nu over het algemeen de PO dragenā¦
Lastig om aan te geven waarom ik (nu) de voorkeur geef aan de 114060. Ik denk dat het met name te maken heeft met het feit dat de 114060 wat groter smoelt. Dat past wel op mijn pols
Sander Schreef:
Ook het handmatige
heliumventiel (neem aan dat je deze eerst moet
losdraaien) vind ik niet echt bij een
duikershorloge horen.
Ik vond het handmatig heliumventiel ook altijd een raar iets. Totdat ik begreep dat je deze los dient te draaien in de decompressiekamer, zodat de kast kan āmeeluchtenā (vrije vertaling van hoe ik begrepen heb).
berhan Schreef:
vraag me af of je bij
het dragen van de Rolex last hebt van de kroon.
mvg. Hans
Nee, totaal geen last van de kroon tijdens het dragen.
mcfr Schreef:
Leuk verhaal en twee prachtige horloges, hoewel ik
de oude sub verfijnder blijf vinden qua uiterlijk.
Als je ze naast elkaar ziet ben je omā¦vermoed ik