Gedistingeerd horloge EUR 500-1.000

Han R Schreef:

Leuk dat smaken verschillen. Ik kan bovendien op
de foto niet echt iets speciaals aan de plaat
ontdekken. Verder vind ik het ontwerp niet
bijzonder.
Doe mij de Armand Nicolet M02 date maar!

Dat is leuk! Ik vond die Armand Nicolet juist weer helemaal niks:)-D. Meestal is het bij mij ook een beetje “hoe simpeler hoe beter”. Inderdaad leuk om elke keer weer te ondervinden hoe erg smaken kunnen verschillen!

Jongens, jongens, wat zit er veel moois bij jullie reacties! (tu) Helaas zijn sommigen te groot in diameter of te dik, maar er zitten pracht-exemplaren/merken bij die je niet bij een doorsnee-juwelier ziet liggen. Veelal betreft het kleinere horlogemakers, zodat het wel zijn charme heeft dat je niet met een type/merk rondloopt als de doorsnee man op straat. Ik ben overigens door jullie input ook meer gaan letten op de achterkant, want daar zitten soms juweeltjes bij! Ook sta ik nu minder afwijzend tegenover een handopwinder. Enerzijds zijn ze wat dunner voor mijn smalle polsen en bovendien heb je dan nog een extra moment dat je kan genieten van je aanwinst als je hem dagelijks opwindt.

Vooralsnog ben ik erg gecharmeerd van de Sinn klassiek aangedragen door HanR en ook de Nomos kan ik nog niet loslaten. Ik ga nog maar eens goed op de site van Chrono24 kijken, want er komt steeds meer moois voorbij. Bovendien bekruipt me wel langzaam de angst, of mijn budget nog wel toereikend is, want door al jullie input word ik steeds enthousiaster;)

Ik heb nog even een vraagje. Veel van de horloges die jullie aandragen worden gemaakt door kleinere horlogmakers, die geen lokaal dealernetwerk hebben. Hoe doen jullie dit met service/onderhoud? Brengen/versturen jullie een dergelijk horloge dan altijd naar de producent voor onderhoud, of kun je dit ook goed laten verzorgen door een lokale betrouwbare partij in NL? Mijn voorkeur gaat immers uit naar onderhoud in NL. Het lijkt me nl. ook kostbaar (en je bent het horloge dan ook een paar weken kwijt) als je het moet verzenden per post naar het buitenland. Graag hoor ik jullie reactie hierop.

Als je je horloge dagelijks draagt spreken we van onderhoud om 5-6-7 jaar.
Zo heel veel is dat niet.

Onderhoud kan bij een horlogemaker. Voor de NIET manufacturen is dat helemaal geen probleem. Onderdelen voor ETA zijn gemakkelijk voor handen.

Een manufactuur kan daar soms moeilijker in zijn, want er worden vaak geen onderdelen buiten de fabriek en officiële dealers geleverd.

Nomos heeft dealers in Nederland, wat niet is in België :frowning: .
http://www.glashuette.com/suche/?continent=Europa&country=Niederlande&suche=&kollektion=Ja

Deze zorgen dan voor het ritje naar Glashütte.

Bij een gewone horlogemaker duurt een onderhoud ook wel even.

DUS: Naast het horloge heb je nog een tweede horloge nodig. Want horlogeloos kan gewoon niet :slight_smile: .

Is de Meistersinger Pangaea echt geen optie? Juist echt Meistersinger met 1 wijzer!

Nomos is ook erg mooi en bijzonder!

stef Schreef:

Is de Meistersinger Pangaea echt geen optie? Juist
echt Meistersinger met 1 wijzer!

Nomos is ook erg mooi en bijzonder!

Ik heb de Pangaea om mijn pols gehad en hij zat heerlijk. Ook prachtig verfijnd afgewerkt, maar ik heb toch nog een beetje moeite met maar 1 wijzer, als je snel de tijd wilt aflezen. Sinds ik van iemand een reactie op de Meistersingers heb gelezen, die toen een opmerking maakte dat het leek om een gasmeter, heb ik dat elke keer in mijn achterhoofd als ik naar een Meistersinger kijk. Anderzijds staat er een hele mooie filosofie achter die ene wijzer, waar je natuurlijk wel een statement mee kan maken.

Hoi Timeout, je hebt pb!

Ik heb juist het idee dat je met 1 wijzer de tijd sneller afleest, zeker ls je er aan gewend bent, en daar ben je echt snel aan gewend, als je hem een paar dagen om hebt weet je niet beter!

Een gasmeter? Daar lijkt ie niet op hoor!

Meningen van andere mensen moet je lekker loslaten, jij bent degene die het horloge dagelijks draagt, mensen mogen er van vinden wat ze willen, als jij hem mooi vind dan is hij dat ook!

Ze bedoelen een manometer.

Tja , een Pangaea…en als ie dan nog lekker zit ook! (:smiley:

stef Schreef:

Hoi Timeout, je hebt pb!

Hoi Stef,
Dank voor je reactie. Heb je net een pb teruggestuurd!

@Floris
@MeistersingerFan,

Jullie hebben helemaal gelijk, zeker als ie ook nog lekker zit! Dan moet ik me niets aantrekken van wat anderen vinden. Bovendien kun je met die Pangaea ook nog een statement maken door ‘wat relaxter met de tijd om te gaan’ waarvoor het merk toch staat. Dit kan voor mij wellicht een goede leerschool zijn, omdat ik soms nogal ongeduldig ben en een hekel heb om te laat te komen, of wanneer anderen te laat op een afspraak met mij zijn. :wink:

Ik heb de Pangaea nog zeker niet afgeschreven. Hij staat op mijn short-list, samen met de Nomos (wil hem ook eerst nog eens ergens passen).

In elk geval hartelijk dank voor de vele input die ik van jullie en de rest heb mogen ontvangen. Ik ben er zeker nog niet uit, maar als ik eruit ben, dan laat ik zeker even weten wat het is geworden.

Groet,

Hier nog een paar.

http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=1523

http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=2408

De aerowatch is een automaat maar ook in quartz uitvoering te verkrijgen
en ik heb even een paar plaatjes van clockwise gebruikt omdat als ik de aerowatch
site link je dan op de homepage uitkomt.

De aerowatch is er ook in andere versies op de aerowatch site.

Mocht je aerowatch mooi vinden hier de site: http://www.aerowatch.com/

Ikzelf had interesse in de epos en ik kan je vertellen dat hij 36mm meet en gezien de afbeelding zal de dikte ook niet veel zijn.

Veel succes toegewenst met het vinden van een mooi horloge.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik ben eruit! Na lang wikken en wegen heb ik vandaag de knoop (eindelijk) doorgehakt. Het is de Nomos Tangente geworden (kale uitvoering, zonder datum). Uiteraard wel met glasbodem, want het is toch fascinerend om die radartjes (deels) te kunnen zien bewegen. Iets boven mijn eerdere voorgenomen budget, maar dat geeft niet. Hij staat goed en voelt lekker op mijn smalle pols. Nog bedankt voor jullie eerdere input! Fijn weekend!

Al foto’s van? Ben erg benieuwd!

Van harte! Goede keuze imho (tu)