Geen mooi horloge uit 1977?

Het is maar wat je mooi vindt. Ik ben zelf gecharmeerd van Certina. Leuke horloges voor een leuke prijs. Als voorbeeld een Certina uit je geboortejaar. Ging vorig jaar voor een leuk bedrag weg. Met een beurtje en een nieuw glaasje heb je een pracht van een klokje. Goed zoeken en een beetje geluk.

1 like

@bvloon
Bijna ieder Russisch horloge, Raketa, Vostok ed. heeft die typische 70ties vibe en kosten ook geen knoop.
Je kunt ook bij de Duitsers kijken, bijv de vintage ANKER duikertjes of
div. Oost-Duitse funky rally modelletjes.
Kijk maar eens op www.uhrforum.de
Tenzij je opzoek bent naar hoger segment.
Iig veel zoekplezier! :+1:

Op OnTheDash staat de Heuer catalogus van 1977 ter inspiratie;
https://www.calibre11.com/catalogues/vintage-heuer-catalogues/1977-catalogue/#1977

Het valt me erg mee. Ik zat al klaar met popcorn en bier om eens lekker te gaan lezen hoe je in een bolderkar de stad uitgejaagd zou worden.

De Seiko Pogue is al een paar keer genoemd, maar merk wel op dat in diezelfde race voor de eerste automatische chronograaf Hamilton meedeed omdat ze Buren in 1966 kochten. Los van de Chronomatic groep heeft Hamilton een beste peut aan electronische en electrische horloges op de markt gehad, ook in de jaren 70.

En dan is er natuurlijk de Pan Europe, die ook in die tijd gewoon al bestond.

Hamilton geen geschiedenis. Seiko geen geschiedenis.

Pffff.

Vlegel.

3 likes

gefeliciteerd … en zoals eerder gevraagd , wat is je budget en interesse ?

Oké sorry als ik iemand beledigt heb. Ik had moeten zeggen dat ik niks met Seiko (de oude) Casio etc heb en niet dat ze geen geschiedenis hebben! Zal mijn zoektocht wat beperken. De volgende merken komen in aanmerking

Omega, heuer, tudor, zenith, Rolex (daar zijn er wel heel wat van te vinden). Breitling en IWC.

Automaat of handwinder.

Band maakt niet zo veel uit!

Budget 1500 tot 3000…

Ik ben sinds kort ook aan het zoeken naar een 77 horloge. Dus ben wel benieuwd wat het geworden is.

En waar je geslaagd bent.

1 like

mag hopen dat diegene na 3 jaar inderdaad een mooi horloge heeft gevonden…

2 likes

Nog steeds niet het horloge tegen gekomen wat ik wil… nu lieg ik had er een gezien die iets boven budget ligt…een Rolex GMT uit 77 bij crownguard… hij staat nu niet meer op de site helaas

3 likes

http://www.old-omegas.com/catde76.html

Kijk eens oude catalogi,

http://www.old-omegas.com

Scroll maar naar beneden, dan zie je ze per jaartal, succes.

Cool ga ik nog eens rustig bekijken.

Misschien heeft @HorlogeHalle wel een mooie Tissot of Certina uit die tijd liggen! Hij heeft me alvast goed geholpen met een gelijkaardige vraag voor een horloge uit een gelijkaardige tijd :wink:

1 like

Als die dit leest en hij heeft info hoor ik het graag.

1 like

Wat aardig :+1:

1 like

1977, zelf denk ik niet, maar mijn vaders schatkist is groter en dieper.
Kun je wat specifieker zijn, want ook in 77 kon je al veel verschillende types kopen. .:grinning:

1 like

Ha halle.

Ik ben oriënterend maar denk al gauw aan een dresser dan. Ben nu van de duikers. Maar bij een oldie gaat voorkeur naar dress uit.

Daarnaast heb ik een 21 cm polsje dus liever ook niet te klein.

Verder niet heel veel wensen.

Grtz joost

1 like

Zal jou een pb sturen als ik iets vind.
Hoe groot is je budget?