Gérald Genta maakte twijfelloos een paarvan de mooiste horloges die de wereld te bieden heeft. Tijdloos en perfect. Ook als (vooral in dit forum) de meningen daarover verschillen en de belangstellingen eerder naar grotere duikershorloges gaan vroeg ik me af of de fanbase van de door Genta gedesignde Constellations nog gerepresenteerd word. Alles andere door Genta gecrëerde mag er ook lekker bij (behalve natuurlijk het merk zelf).
Allo Allo, het is ook in Anglais te lezen.
Indrukwekkende horloge-ontwerpen.
Kom er eens om vandaag de dag…
If I were a rich man …
Ik vind de Ingenieur een geweldig horloge (bovendien past het wel bij mijn beroep, tenminste bij de opleiding die ik ooit gedaan heb )
Buitengewoon mooi horloge!
Even nieuw leven blazen in dit draadje…
Is er nog aandacht voor de ontwerpen van deze iconische designer? Gerald Genta
Mondia met Zenith binnenwerk
Ik heb de titel even aangepast daar we hier best een Gerald Genta only topic van kunnen maken met het plaatsen van deze Mondia.
Nooit geweten dat dit een ontwerp van Genta was.
Door die kroon lijkt het wel of die kast uit verband is getrokken. Of is hij nou daadwerkelijk uit verband. Rechts zit de bout boven het midden en links zit hij wel in het midden.
Ik heb je comment nu 8 keer gelezen, maar ik kom er niet uit . Wat bedoel je precies?
Als je de hoeken ter hoogte van de datum en de negen uurs positie bekijkt, lijkt het wel of de hoek bij de datum hoger zit dan de hoek bij de negen uurs positie. De bout bij de datum zit iets boven de datum terwijl de bout bij de negen uurs positie precies even hoog zit als de negen uurs positie. Als dat zo is, is de kast niet evenwijdig/ niet in verband. Snap je het, of schrijf ik nog steeds Swahili?
Nee ik zie het nu inderdaad! Ook bij beide varianten hetzelfde. Lijkt dus expres gedaan.
Het is niet meer te ont-zien ook nu.
De kroon is bij de rechter wel even gecentreerd.
Zou Genta drinken zijn geweest? Ik vind het iig geen pan. Opzettelijk of niet.
Dit ontwerp komt niet tot stand zonder drank. Toch vind ik het wel iets sympathieks hebben.
Maar die al dan niet opzettelijk verkeerd uitgelijnde bout kan bij inderdaad ook niet bekoren…
Los van het gehele ontwerp wat in mijn ogen niet echt geslaagd is, zie ik bij het origineel dat ze daar de minuten wijzer te lang hebben gemaakt en de uren wijzer te kort.
Goed dat dat hersteld is bij de re edition.
Idem wat de kroon betreft. Meer in het midden geplaatst tussen de bouten.