astonmartin Schreef:
jawel
de aviation is eigen ontwerp zo ook de duikers
(niet die rolexklonen)
Dat is waar.
jawel
(niet die rolexklonen)
Dat is waar.
Weet ik 
jawel
(niet die rolexklonen)
In de triton herken ik zo niet een ander horloge (misschien ook mijn gebrek aan kennis van de diverse duikerhorloges
) maar de Aviation is toch wel sterk geinspireerd op B&R lijkt me.
Niet dat het me veel uitmaakt hoor, als Alpha bezitter
maar met name Chinese merken worden afgefakkeld als het ergens op lijkt, maar als het uit Duitsland, Engeland of Zwitserland komt, geeft het opeens niet…
Groeten,
Martin
das een punt…
Ja, maar is Steinhart zelf ook geen hommage???
Edit: Oh, ik ben niet de eerst die dat opmerkt 
De titel Steinhart-Luftwaffe-IWC-Lange en
Sohne-Stowa-Bami-flieger-Homage-Chinees vond ik
iets te lang.
Maar de naam Bamiflieger is denk ik wel een goed
alternatief.
Moah, vind het maar wat elitair gedoe hoor, vooral op het Steinhart forum. Omdat Steinhart en Archimede en Aristo niet Chinees zijn is het prima dat zij b-uhr ripoffs maken, maar als het chinees is dan is het opeens ruk?
Die Ticino heb ik ook, het is een prima klok hoor, zeker gezien de centen.
Verder heb ik 2 Steinharts, de aviation en de 44 B-Uhr(die de meeste polsstijd krijgt) en ook daar is niets mis mee.
Tevens een omega, meistersinger, longines, marina militare, poljot, oftewel het merk zal me een zorg zijn, zolang hij maar betrouwbaar is en het moet er leuk uitzien.
Ik snap dat elitaire gedoe niet van die merken want daar gaat dit topic toch eigenlijk over?
Chinees is troep, westers is goed…over een paar jaar zijn die Chinezen zo goed in het maken van uurwerken dat het verschil minimaal zal zijn.
dreski Schreef:
De titel Steinhart-Luftwaffe-IWC-Lange en
Sohne-Stowa-Bami-flieger-Homage-Chinees vond ik
iets te lang.
Maar de naam Bamiflieger is denk ik wel een
goed
alternatief.Moah, vind het maar wat elitair gedoe hoor, vooral
op het Steinhart forum. Omdat Steinhart en
Archimede en Aristo niet Chinees zijn is het prima
dat zij b-uhr ripoffs maken, maar als het chinees
is dan is het opeens ruk?
In tegendeel. Ik ben helamaal niet vies van chinese uurwerken en bezit er ook een aantal. Ik vind bamieklok gewoon een leuke naam. En dat doet niets af aan de kwaliteit van chinese uurwerken. Hoe Steinhart forum leden dit vinden zal me een biet zijn.