Gestolen horloge terug!

Goed nieuws, en prachtige horloge

1 like

Haha zag dat op een ander topic het nogal stof deed opwaaien dat er niet gedeeld werd hoe @Westate zijn gestolen horloge terug heeft gekregen. Mijn inziens is dat aan diegene zelf maar snap wel de interesse, misschien ook uit empathie van de forummembers. Denk dat iedereen hier op t forum kan begrijpen hoe pijnlijk het voelt als je zo’n dierbaar verlies lijdt en iedereen goeie bedoeling heeft en het liefst het horloge terug ziet bij de rechtmatige eigenaar.

In mijn geval wil ik dat liever niet delen. Niet vanwege verzekering oid (die niets uitkeerde overigens :face_with_symbols_over_mouth:) Maar simpelweg omdat het niet op de wettelijke/ wenselijke manier is gegaan. Helaas voelde ik mij daartoe gedwongen gezien het gebrekkige werk van de politie.

13 likes

Haha al zou ik een knuppel meenemen ben ik zelf nog steeds niet een heel intimiderende verschijning ben ik bang :joy:

4 likes

Nu maak je ons, sensatiezoekende ramptoeristen, nog nieuwsgieriger :thinking:

3 likes

Daar heb je mensen voor hoor :wink:

1 like

Had Eef Hoos even opgetrommeld :slight_smile:

https://youtu.be/sEGMXJm_Uws

6 likes

Jij badjas! belangrijkste is dat je hem terug hebt!

1 like

haha eindbaas

1 like

Oef ja dat was me er eentje zeg…:laughing:

1 like

Ik kan Vinnie aanbevelen !
IMG-20190126-WA0000

1 like

Wat ik vreemd vind van @Westate is dat die niet eens wil zeggen of het horloge in goede staat is terug gekomen. Dat lijkt mij een hele redelijke vraag en verder niets iets wat iets aangeeft over de daders o.i.d.

Als hij dat niet wil hoeft dat niet maar ik snap de reacties wel gedeeltelijk. Het topic zit nu dicht iig :+1:

Ik zag net je insta post, ik kan het volledig beamen:slight_smile:

Die vraag is me ontgaan, het horloge was in dezelfde staat, zelfde band zat er zelfs ook nog op.

2 likes

Ok, dat is mooi en ik denk dat als je dat gewoon even vermeld had je een hoop reacties had vermeden.

Je had dan kunnen aangeven verder geen details vrij te geven waar je volledig vrij in bent.

Hoe zit het eigenlijk als je geld ontvangt van de verzekering, een nieuwe koopt en hij vervolgens terug komt?
Enerzijds zeg ik, terugbetalen, maar aan de andere kant heb je wel het verlies aan waarde tussen winkel- en marktwaarde. (Dat valt natuurlijk bij veel Rolexen wel mee, maar stel voor dat het bijvoorbeeld een IWC in nieuwstaat was die je vervolgens weer voor list koopt).

1 like

Mooi dat ie terug is! Geniet er weer van!

1 like

Heel simpel;

• Uitgekeerde bedrag retour naar de verzekeraar
  • Zo niet, is de verzekeraar eigendom van het teruggevonden object.

En dat is juridisch zo of een mening? Want het lijkt me ook aannemelijk dat het juridisch zo zit:

• Je bent verzekerd
  • Je krijgt schade
  • Je krijgt een bedrag voor vervanging
  • Verzekering betaald
  • Jij koopt een vervangend product
  • Zaak gesloten.
1 like

Dat zou ik eigenlijk ook wel verwachten.
Anders wordt er onder voorbehoud uitgekeerd lijkt me. Wat me ook logisch lijkt is dat er een termijn is voordat ze tot uitkering overgaan o.i.d.

Dus ook wel benieuwd naar wat de procedure is.