Gevonden: Oude Seiko van mijn vader

Dit horloge heb ik lang geleden van mijn vader gekregen en ik herinner me nog uit mijn jeugd dat hij het altijd omhad. Maar omdat de band een of twee schakeltjes te kort is heb ik hem nooit gedragen en is hij in de vergetelheid geraakt. Zonde eigenlijk want die blauwe wijzerplaat is echt prachtig mooi.

Gisteren kwam ik hem toevallig weer tegen ergens in een doos waarvan ik niet wist dat ik deze nog had! Man wat zou ik deze graag weer eens dragen, maar helaas loopt hij achter en aangezien de band te kort is heeft het eigenlijk weinig nut om hem te gaan servicen dus hij ligt nu op een mooi plekje in het kistje.

Hebben jullie ook zo’n horloge van vroeger?

En mocht hier iemand overigens tips hebben mbt schakeltjes voor de band dan hou ik me van harte aanbevolen!!

1 like

Mooie Seiko uit juli 1975 :smile:
Zoek eens op "clasp extender’ op ebay, dat zou kunnen helpen.
Deze bevalt mij prima, item 380308959064 (dit nummer ff in het ebay zoekvenster plakken) Helaas heeft mijn vader zijn oude Seiko uit 1970 steeds om, sinds ik het glas liet vervangen. Nou ja, geen probleem :smile:

2 likes

Dank je voor de tip, dit ga ik eens proberen!

Jaaa heb er ook eentje, maar die is in slechte conditie, volgens mij voornamelijk door de opdonders 220v die het horloge gehad heeft :grinning:
Bandje heb ik ook, maar omdat het horloge niet loopt ligt het apart, zou het wel nog eens graag laten maken.

mooie! 6119 uurwerken zijn vrij goed te vinden trouwens.

Hier de seiko van mn opa.
Hij ligt nu bij de horlogemaker voor een flinke beurt en een nieuw glas.
Kan niet wachten om hem om te doen.

1 like

Deze is van mijn grootvader geweest. Hij loopt nog wel maar een servicebeurt kan zeker geen kwaad.
Zal Pascals voorbeeld moeten volgen.

Fijne zondag allemaal

1 like

Na jaren in een schuif gelegen te hebben zo’n twee jaar geleden mijn vader’s Seiko 7009 '76 (die hij gekregen had van mijn grootvader) ook in orde laten zetten, reinigen, nieuw glaasje, nieuwe chapter/binnenring en een nieuw bandje…

Voor:

Na:

2 likes

Die is wel heel mooi geworden weer :+1:

Zeer mooi horloge en de 6118 zie je een stuk minder dan de 6119. Ik heb jammer genoeg alleen wat recentere horloges van mijn vader (wel ook verschillende Seiko’s, maar geen mechanische).