Gezocht informatie over merk DOGMA

Beste HF leden, ik heb onlangs in mijn bezit gekregen een horloge van het merk DOGMA. Dit horloge is waarschijnlijk uit de 50/60 jaren afkomstig en is gedragen door mijn opa.
Ik ben opzoek naar de volgende zaken.

Het merk DOGMA waar kom dit wie kan mij meer vertellen over dit type horloge geschiedenis etc. Verder wil ik het horloge een servicebeurt laten geven in de omgeving van Den-Haag of elders iemand een goed adres hiervoor? Tot slot wat zou het horloge waard zijn?

Gegevens op wijzerplaat.

MERK DOGMA 21

PRIMA

21 RUBISSCHOCKRISTANT

SWISS MADE

ACHTERZIJDE

FOND ACIER

INOXYDABLE

SWISS MADE

P26997 ( DIT LIJKT ZELF GEGRAVEERD?)

34 42

Alle informatie welkom en alvast bedankt, ik ben van plan zelf dit horloge na opgeknapt te zijn zelf te gaan dragen.

m.v.g. Peter

afbeelding afbeelding afbeelding

1 like

Google is your friend:

https://chronotimepieces.com/dogma-one-of-the-many-that-didnt-quite-made-it/

Inscriptie lijkt me een datum te zijn. Waarde zeer beperkt, tientjes. Zeker omdat de diameter vrij klein zal zijn - kun je die opmeten (zonder kroon)…? Ik vermoed 32 mm, hooguit 33.

Dogma maakte samen met Cauny, het zustermerk, voornamelijk grotere horloges voor de Spaanse en Portugese markt. Je ziet daarom tweedehands exemplaren vooral uit die landen komen.

Dag Peter bedankt voor je informatie. Ik heb het horloge opgemeten tot de kroon en is inderdaad 33mm. Nu nog een zaak vinden voor een onderhoudsbeurt.
Mvg Peter

1 like

Voila.

1 like

Mooie tip!