Gezocht: Perpetual Calender horloge max 500 euro

Reken op duizend of 6 voor een niet Chinese mechanische variant, dat wordt quartz.

Maar dit vind met mijn voorkeur voor mechanisch best mooi:
Casio Oceanus OCW-S100-1AJF
100m
Tough movement, net als een G shock
Goede lume
Saffier
jdm
Gehard titanium
Solar
Het blauw valt op, of niet, afhankelijk van de lichtinval. Hij is er ook in babyblauw, en heel donker, dat is niet wat.
41.5mm
Geen digitale display
Atomic/RC
Leest u verder:

https://www.youtube.com/watch?v=N4QTpx70ZPA

Het forum doet de laatste week weer gek, met uploaden

1 like

Die Oceanus is een topper.
Cadeau gegeven aan m’n schoonpa.
Is er erg content mee.

Het scratch resistent moet je alleen niet te letterlijk nemen

Die had ik toen ook in jouw draad gekieperd dacht ik. Kan me herinneren dat het nogal voor heavy use was én mooi moest blijven, en dat ik zei dat hij beter kon splitsen in een 2 piece collectie, een G shock voor werk en een ander voor aan de dinertafel, klopt dat? :slight_smile:
Maak eens een foto met evt een omschrijving van wat het horloge te verduren heeft gekregen :slight_smile:

1 like

Helaas staat hier geen Casio bij:

Casio zou op de Oceanus TiC hebben, Titanium Carbide. Op wiki:
"TiC, is an extremely hard (Mohs 9–9.5) refractory ceramic material, similar to tungsten carbide"
9 Mohs komt overeen met 2035 Vickers, maar het lijkt me (héél) sterk dat zo’n Oceanus zĂł hard is.

1 like

Tissot Perpetual Calendar

1 like

Of in’t zwart

2 likes

Gaat best goed hoor
Hij klust er niet mee, daar gebruikt hij z’n oude Seiko nog voor.
De Oceanus is z’n weekend klok en dat is echt een hele fraaie (en altijd op de juiste tijd). Hij is blij!

1 like

Dat gaat feitelijk alleen op wanneer de kleine wijzers staan zoals ze op de marketing foto staan, wat dus bijna nooit is :wink: Ik heb dit horloge een tijd gehad en het is me nooit opgevallen

1 like

Seiko SNP001

Mooie techiniek en doet het hier al jaren probleemloos

2 likes

Vraagje nog, ik schreef dit omdat ik dat op WUS las:

Hoe opvallend/onopvallend omschrijf zou jij dat blauw omschrijven?

1 like

Precies hetzelfde!
Soms heel goed zichtbaar, soms niet.
Best duidelijk aanwezig als blauw accent.

1 like

Als iemand mij een automatisch horloge met een perpetuele kalender voor onder de 500 euro kan aanwijzen, hoor ik het heeel graag! :yum:

Ik heb die Citizen op het plaatje boven(rechtse)
zit op een stalen Citizen band en origineel leren bandje ook nog aanwezig, doosje en papieren ook aanwezig
mocht je toch interesse in die hebben hoor ik het wel