Hallo, Mijn naam is Bart Isbrücker en ik heb mij vandaag voor het eerst aangemeld op dit Horlogeforum. Toevallig zag ik deze boodschap over de drie Russische horloges. Stom toeval dat ik vandaag 7 Russische Vintage horloges op Catawiki heb aangeboden. Ze zijn nog niet goedgekeurd maar dat is een kwestie van tijd. Mijn Catawiki aanbieding bevat de volgende tekst: "Lot van 7 oude Russische polshorloges - Jaren 50 tot eind jaren 80. Alle horloges zijn handopwinders - 1 x verguld - 6 x staal. 2 x USSR, 4 x CCCP en 1 x ??? USSR is gemaakt voor de buitenlandse markt. CCCP is gemaakt voor de Russische (Sovjet Unie) markt.
Het horloge met vraagtekens i.p.v. land van herkomst is vermoedelijk geproduceerd naar aanleiding van een militair succes. ПОБЕДА betekent namelijk VICTORY.
Foto 1: compilatie van de 7 horloges.
Foto 2&3: Raketa - werkend - eind jaren 80 - USSR.
Foto 4&5: Paketa - werkend - eind jaren 80 - CCCP.
Foto 6&7: Raketa - werkend - jaren 40/50 - USSR.
Foto 8&9: ЛЕНИНГРАД = LENINGRAD - (nog) niet werkend - begin jaren 50 - CCCP.
Foto 10&11: СПОРТИВНЫЕ = SPORTS(?) - 17 stone - werkend - wijzers met lichtgevend Radium - begin jaren 50 - CCCP.
Foto 12&13: ВОЛНА = WAVE - 22 stone - (nog) niet werkend - verguld - jaren 50 - CCCP.
Foto 14&15: ПОБЕДА = VICTORY - (nog) niet werkend - ???
De horloges zijn gebruikt en sleets dus iets voor een échte liefhebber
4 horloges werken en 3 hebben een service beurt nodig.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om alle liefhebbers van Russische horloges gek te maken maar ik moet nog even uitvinden hoe ik, mijn doorgaans oude horloges (niet alleen Russisch), via dit Forum eventueel kan/mag veilen.
Maar even, puur uit nieuwsgierigheid…Hoe vindt u deze Russen? En weet u of iemand anders waar en/of waarom het laatste horloge ПОБЕДА (VICTORY) is geproduceerd?
Hartelijke groet,
Barting