Glashütte Sixties (al dan niet met Panoramadatum) - wat vinden wij ervan?

De groene is wel tof! Alleen is het lettertype niet echt mijn ding… Desalniettemin mooi spul uit Duitsland!

1 like

Lol, ze weten echt niet meer hoe ze de aandacht moeten trekken :joy: Plaat gemaakt met 60ton aan druk :joy:

Next level afgrijselijk :disappointed_relieved:

1 like

Moest denken aan die oude behangetjes.

Gaaf, maar icm deze kleuren wordt het wat te druk vind ik.

gr, HJR

2 likes

Vind het niets. Heb de Sixties, de Seventies, de Eighties & de Nineties meegemaakt. Heb ze overleefd met vreugde. Maar ik mis ieder vorm voor nostalgie ervoor :wink: Wat de Sixties betreft zie ik liever iets van Dieter Rams dan zoiets. Kermishorloges, over twee jaar loop je (beschamend) voor joker :sunglasses:

2 likes

Te grote diameter en te dik. Wijzerplaat vind ik te kunstig voor een in essentie klassiek horloge.

1 like

Dit is meer in jouw straatje?

3 likes

Ik vind het fijn, al prefereer ik de wat meer ingetogen Moser & Cie’s bij zo’n fume dial.

1 like

Die zijn de top, maar ook minstens 4 x zo prijzig

Prachtig in het oranje en groen, zonder datum (39 mm). Ik vond deze Glashutte Original President serie toch al heel mooi, maar met die bijzondere groene of oranje wijzerplaat is ie toch wel heel uitgesproken.

Hierbij nog wat plaatjes van de “simpele” blauwe en chrono versie.


5 likes

Ik vind hem echt prachtig, Niet de blauwe of de groene, de laatste vind ik niet mooi. Maar die oranje… ik zou hem zo willen hebben.

1 like

Ik mag dit wel. Geen dertien-in-een-dozijn horloges of altijd maar vasthouden aan klassieke design-codes zoals andere merken dat doen. Lekker out-of-the-box en gewoon iets gaafs maken! Groen, oranje, ik zou met allebei happy zijn!!

2 likes

Helemaal mee eens Robin! Er is al zo veel bagger en eenheidsworst te koop.

2 likes

I second that. Veel interessanter dan de zoveelste sub, speedmaster of ‘clean’ omdat dat zo ‘hoort’ horloge

2 likes

Zie je, ook bij deze Omega een foutje op de wijzerplaat bij het logo, dus dat kan in het hoge segment makkelijk gebeuren.

Ik wil het niet direct bagger noemen, een klassieker als een Patek Calatrava of Vacheron Patrimony kan ik net zo goed waarderen hoor. Eenheidsworst dan weer wel :stuck_out_tongue: Veel lijkt op elkaar, het is ook bijzonder moeilijk om een écht eigen gezicht te ontwerpen.

Vraag me intussen af hoe deze GO er in het blauw uit zou zien?? En dan niet tradtitioneel blauw-blauw maar bijvoorbeeld zo’n stijl als in de nieuwe Oris Pointerdate zit :thinking: Lijkt me ook wel gaaf!!

1 like

Nee klopt. Iets te fel van mij :wink:

1 like

Dat mag hoor, en ook ik heb een categorie “bagger” als het op horloges aankomt :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben een groot GO liefhebber, maar in dan de meer traditionele Glashütter stijl. Liever BMW / Audi design dan dit Renault horloge, als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

1 like

Ik ben ook een grote fan van GO maar vind dit toch niet echt passend…

1 like