Glycine

Hoofdletters heb je gelukkig wel kunnen vinden.

Als je post vanaf bv een ipad heb je een icoontje boven je “reageer scherm” waarop een ^ pijl naar boven is te zien, klik daar eens op. Dan kan je een foto vanaf je apparaat uploaden.

1 like

Met dit pijltje. (Foto wederom geleend uit een ander topic).

Gaat het over een Airman model? Dat is wel wat. 53 was toch 1e jaar?

Zo een dus?

1 like

In '53 kwam idd de eerste Airman uit. Als je die hebt én hij is in redelijke staat dan kan het best wat waard zijn. Maar zonder foto’s is het lastig om er iets zinnigs over te zeggen.

1 like

Zo is dat. En ik lees net dat mijn voorbeeld uit 1958 zou zijn. De meeste modellen hadden een hacking mechanisme. Om nauwkeuriger de tijd te kunnen synchroniseren. Heel leuk om de geschiedenis van dit model te lezen. Bijv op onderstaande website.

1 like

In mijn dorp zit een horlogemaker die er in handelt. Ik heb ze daar wel eens gezien.

2 likes

Ik heb het gevonden bedankt allemaal,deze heb ik al van 1964 van mijn vader.
Die heeft hem gekocht van iemand in 1954.

1 like

Kan de staat, van de kast, niet goed zien, maar wijzerplaat lijkt nog goed. Zo te zien wel met heel wat patina. Aardig klokje als herinnering zou ik zeggen. Van de waarde zou ik me niet te veel voorstellen. Emotionele waarde is vaak belangrijker.

1 like

Ja dat is ook zo in 1964 verongelukten mijn ouders,en mijn vader had dit horloge om.
Ik doe het nooit weg,ik wil jullie allemaal bedanken voor het nakijken van het horloge.
Groet Joop.

1 like