Goede horlogedoos

Dat wordt betalen :zipper_mouth_face:

Is echt een hit & miss bij Ali.

Sommigen leveranciers zetten een hele lage waarde op het pakket, anderen wel de werkelijke waarde.

1 like

Hi Stefan, bevalt de horlogedoos nog? Best veel aanbod van Friedrichs op Amazon :ok_hand: ben benieuwd naar de kwaliteit

de Cubano serie van Friedrich23 is prima kwaliteit, het is echt leer met een distressed look en stevige kussentjes. helaas iets te stevig voor mij, waardoor m’n bracelets niet dicht konden. de goedkopere dozen van Friedrich23 zijn van nep leer en van beduidend mindere kwaliteit.

1 like

Thanks voor je feedback :ok_hand: vind persoonlijk dat distressed leer niet zo. Sowieso ik nu langer aan het rondneuzen ben heb ik de voorkeur voor een houten doos voor 4 a 5 horloges zonder zicht venster… Nog tips?

Is dit niks voor je?
https://www.bol.com/nl/p/noah-horlogedoos-luxe-afwerking-opbergen-van-horloges-sieraden-of-wijnfles-zwart/9200000089698888/

4 horloges, geen zichtvenster. Jammer van dat logo hooguit.

Best een mooie optie. Inderdaad dat logo, maar dat zie ik liever als een zicht venster :wink: thanks. Ik ga deze bewaren :+1:

Ik vind 't -op 't logo na- voor mezelf ook best een kanshebber; het aantal boxen met 4 of 5 slots + bewaarvak voor straps is zeer beperkt.

Als ik kan helpen:
Had onlangs een horlogedoos aangeschaft via: https://www.etsy.com/shop/SWoodStudio
Heel vlotte communicatie met verkoper, mooie degelijke kwaliteit, handgemaakt en personalisatie is mogelijk. Prijs zit ook goed vind ik.
Bij ontvangst bleek horlogedoos wat beschadigd (controle douane/post te bruusk geweest leek me). Was aan het scharnier. Maar heb ik met wat houtlijm proberen te herstellen. Contact gehad met verkoper en heeft gratis tweede horlogedoos verzonden. De eerste mocht ik houden.

Wel opletten, moet van Wit-Rusland komen. Dus kan tijdje onderweg zijn en douanerechten zijn verschuldigd. Maar ik had het er voor over.

Vriendelijke groet,

1 like

Ik ben nog steeds erg blij dat mijn horloges zo goed om de kussentjes heen passen. De uitstraling van de doos en kussens is door het gebruik van kunstleder en synthetisch materiaal inderdaad niet super. De (bouw)kwaliteit is oké, ik gebruik de doos elke dag en hij ziet er nog steeds precies zo uit als toen ik 'm kocht. In het begin rook hij een beetje synthetisch, dat is inmiddels niet meer het geval.

Als je op zoek bent naar een functionele manier om je horloges op te bergen op een manier dat ze onbeschadigd blijven is het een prima optie, als je een luxe doos met een chique uitstraling zoekt kun je beter iets meer uitgeven.

Zelf zit ik er nu meer mee dat ik afgebouwd heb naar een ‘3 piece collection’ terwijl de doos 10 vakjes heeft :grin:

Ik heb exact dezelfde via oom Alie, afhankelijk van de seller prima verpakt en uitstekende kwaliteit. Ik ben er zeer tevreden mee, je moet wel van de shine houden vergeleken zwart of bruin.

€ 10,96 40% Off | Luxury Wooden Watch Box Watch Holder Box For Watches Men Glass Top Jewelry Organizer Box 2 3 5 12 Grids Watch Organizer New D40

Dit is een uitstekende seller.

Wat is je budget en je polsmaat?

Is het niet om de kussentjes uit de doos te tillen als er geen horloge omheen zit??

1 like

Haha, dat zou ook goed kunnen :slight_smile:

Ik heb een Wolf Blake lederen doos gekocht met een Black Friday aanbieding (€60). De kussentjes passen wel opzich, maar vind het wel wat aan de strakke kant.

Weet eigenlijk niet of dat slecht is voor een stalen band een te strak kussentje? Ik heb ze er nu gewoon omheen gedaan en dan neergelegd zeg maar. Dus de sluiting nog gewoon open, ziet er ook wel prima uit denk ik zo.

Op de eerste foto is de sluiting dicht. Op de foto met de klep open liggen ze los om het kussentje.

Hi Jotun, ik wil er max 80 a 90 euro aan uitgeven, voor een 4 of 5 voudige kist. Eventueel 6 mag ook omdat dit vaak gebruikelijker blijkt en daarom misschien juist de prijs drukt…

Polsmaat is ca. 17,5cm

Ik heb nu een gisoni, maar die begint na ca. 10 jaar wel echt te slijten. Voornamelijk de kussentjes bladeren constant aangezien deze van skai / PU leder zijn. Voorkeur voor velourse of suède kussentjes

voor dat bedrag kun je het beste voor Rainer gaan, zeker tweedehands is dat veel bang for buck

dit is misschien ook nog een optie, wel met glas, maar kwalitatief vergelijkbaar met Rainer en voor minder centen. voordeel is dat je de kussentjes kunt aanpassen. ik zie dat hij momenteel uitverkocht is, maar de normale prijs is 60-70 euro.

https://www.bol.com/nl/p/luxalit-detroit-5-horlogekist/9200000103703089/

voor de luxere producten van echt leer en mooi hout ben je €200+ kwijt

verder is deze Friedrich23 doos prima kwaliteit, maar je houdt niet van distressed leer, dus dan houdt het op

Ik heb eentje van bij Bol punt com. Er kunnen 20 uurwerken in (10 zichtbaar). Prijs: 27 euro.
De afwerking is redelijk goed, maar de kussentjes zijn van harder materiaal en niet buigzaam. Voor mijn polsomtrek was het net perfect.

1 like