Voor de mensen die het nog wat kan schelen ik ben voor de casio lineage gegaan. Het is niet wat ik in de eerste instantie zocht, maar net zoals vaker bij mij wijk ik weer af van wat ik eigenlijk wilde.
Er was iets aan dit horloge wat me heel erg aansprak en ben me vanuit dat gevoel in de lineage gaan verdiepen.
Saffier glas, solar, radio, 5 wekkers, timer, lampje en het heerlijke gepiep iedere uur… Iets wat weinig horloges mij van deze prijsklasse konden bieden. En het design mag er ook wel zijn.
Een horloge is voor mij meer dan een sieraad die mooi moet zijn en de tijd laat zien. Het moet ook bijdragen aan mijn complete tijdsbesef als een soort van waker die het “oh, is het al zo laat” kan voorkomen. Het staat symbool voor de relatie tussen de man en tijd.
Dit horloge kan mij dit zeker bieden. Ik had hem gepast en het was net of hij mijn pols knuffelde en nooit meer wilde loslaten. Ik draag hem nu al een week dag en nacht. Ik ben tevreden!
Mensen bedankt voor jullie hulp. Als ik weer een horloge ga kopen kom ik hier weer terug, want er zijn zeer mooie horloges aangeraden.
Het nadeel ervan vind ik de spleet tussen de end-link en het bandje. Ook tussen de clasp en het bandje zit een spleet. Zou dit op te lossen zijn met een ander bandje?
Leuk dat je het nog even komt melden en gefeliciteerd er mee!
Je hebt een horloge gekozen met “proprietary lugs”. Dat maakt het zéér lastig om een alternatief er aan te zetten. Live with it. Ben even vergeten of je leder ook mooi zou vinden maar dan zijn er wel mensen die er een op maat kunnen maken, met een slag om de arm of dat mooi uitpakt (niet het leerwerk, maar of de band mooi op het horloge aan kan sluiten en van de lugs “afloopt”)
Als jij het een mooi ding vind heb doe je bij Casio een goede aankoop hoor.
Ja, dat is een afwijkende maat, zo te zien. Lijkt met laatste schakel aan de kast vast te zitten. Met een ‘schijn-end-link’ die in feite gewoon onderdeel van de kast is. Waarschijnlijk om op kosten voor een aparte end-link te besparen. Maar ik vind het een nette klok! Veel plezier ermee!
De review van @marnixmoed laat zien dat de end-links niet vastzitten aan de kast. Er is nog hoop dus! Lug to Lug is hij denk ik 18mm. Is het echt moeilijk een metalen bandje ervoor te vinden?
Idd. Het zijn folded endlinks. Ze kunnen er dus ook af voor n willekeurig ander band van dacht 18 of 20mm. Ik had de mijne vroegtijdig gekocht voor een langdurige cursus in t buitenland. Dan kon ik met 1 klokje toch telkens beetje n andere krijgen met wat bandenswappen.
Alleen denk ik dat er aan de spleet weinig te doen valt. In deze prijsklasse nemen ze denk ik wat ruimere toleranties. En met folded link kun je soms wat dingen buigen, maar in dit geval lijkt t risico op vervormingen me veels te groot. Ik hoop dat t went. Deed t bij mij ook. Andere metalen banden sluiten waarschijnlijk minder straks aan weer bij de kast. Misschien dat leer of rubber je beter bevalt. Sowieso vind ik t leuk om af en toe met t bandje te wisselen. Krijg dan t gevoel dat t weer net n wat ander klokje is.
Gefeliciteerd met de aanschaf. Ik weet uit eigen ervaring dat het een fijn klokje is. Heb zelf al een paar jaar de variant met “cijferloze” uurmarkers.
Ben benieuwd op welke band je uiteindelijk uitkomt. Ik draag 'm nog steeds op de originele, maar ben ook al een tijdje aan het denken over iets anders…
Hier ben ik zeer tevreden mee. Super horloge met een bandje die beter was dan ik dacht; qua kleuren combinatie en comfort. Ook is het interessant om te weten dat ik de NATO straf draag volgens de “down under” methode, waardoor de ophoping van gevouwen nylon onderin de pols uitkomt ipv zijkant: