Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Blijft een prettige combo :slight_smile:

7 likes

En binnen. Klaar voor morgenavond

6 likes

Ik heb 'm ook besteld bij Barton een week geleden. :sweat_smile:
Hopelijk is ie ergens volgende week binnen.

1 like

Prachtig!

Zie ik nou goed dat er een knikje in die Barton Silicone Elite banden zit? Is dat om het “vormen” van een leren band te simuleren zodat hij mooier om je pols valt ofzo?

Zijn er buiten Amazon nog websites waar je terecht kan voor Barton banden? Met de nieuwe importregels vanaf 1 juli lijkt het mij het beste om binnen de EU te blijven.

Zit een flauw knikje in idd

2 likes

Er zit inderdaad een knik in ja. Het idee erachter lijkt me tevens dat het dan beter om de pols zou vormen, in de praktijk echter merk je er niets van want mijn andere Fluorine bandjes die dus net zo soepel zijn “zitten” gewoon exact zo goed / netjes.

Het is dus eigenlijk zinloos. Misschien als je ze héél erg los om zou doen maar waarom je dat zou willen? Wat produceren betreft maakt het niets uit, een knik in de spuit-mal maken kost denk ik niets extra en in produceren maakt ook geen verschil. Het kost dus niks maar je hebt ook niks :wink:

Zie foto’s (Barton geheel links) met de diverse rubber bandjes die ik gebruik, Barton is niet de enige met een knik dus. Maar nogmaals ik merk geen verschil met dragen. Zolang het maar goede kwaliteit rubber is. Barton is net zo soepel, wat dunner maar trekt tevens meer stof aan. De kwaliteit van mijn goedkopere banden is dus hoger wat mij betreft. Ik draag de Barton’s enkel op “dressy” horloges waar de dunnere band en structuur mooi bij uit komt. Voor de rest geef ik de voorkeur aan de nieuwe Fluorine banden gekocht bij Aliexpress.

(Barton band geheel links)

5 likes

Tropical in blauw :slight_smile:

2 likes

Vreemd,daar heb ik totaal geen last van bij mijn barton(ik heb er ook maar 1)
Misschien batch afhankelijk?

Misschien kleur afhankelijk want ik merk het eigenlijk alleen met de zwarte.
Da’s overigens ook de enige kleur van Barton die ik geregeld in gebruik heb.

Het is ook niet dat het verschrikkelijk is, ik heb ander materiaal rubber bandjes die erger zijn, maar het valt me wel op dat de Fluorine banden die ik dus ook allemaal in Zwart heb; gewoon minder stof aantrekken.

Met heel die voetbal flauwekul is Oranje natuurlijk wel weer de meest “hippe” kleur :wink:

4 likes

Ik draag mijn horloges meestal vrij strak, wat opvalt is dat op mijn nieuwe Vostok waarbij de lugs vervaarlijk dicht bij de randen van mijn pols komen de siliconen band die ik heb liggen loodrecht naar achteren wil, op een goed ingedragen leren band gebeurt dat niet. Denk dat er te weinig pols over is om ze eerst naar buiten te drukken :rofl:

Ik ga er gewoon eentje proberen, de banden van Ali zijn net iets te lang naar mijn smaak. Bedankt voor de info!

Bij de Barton krijg je met de rubbers inderdaad 2 maten dus ik gebruik dan inderdaad ook de korte.

De Ali rubber banden zijn voor mijn redelijk dunne polsen ook altijd te lang, maar zijn eenvoudig op maat te snijden met een goed scherp Stanley mes. Iets minder nette oplossing, maar vind het zelf niet storend. Als ik wel ergens een hekel aan heb is het zo’n lange flap :smiley:

Wel balen van de import kosten volgende maand, en bij Amazon bestel ik ook liever niet dan wel.
Als het even kan boycot ik dat soort bedrijven tegenwoordig :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hij is ook binnen!

Erg zacht materiaal en vooralsnog niet zo’n stofmagneet als waar ik bij siliconen bang voor was. :ok_hand:

4 likes

Klopt,ik heb dezelfde,ook geen last van stof.

3 likes

Barton verkoopt sinds vandaag ook tropic style straps, geheel in hun eigen jasje!
Ik vind ze wel gaaf, als de kwaliteit net zo is als de Elite’s, moet ‘t wel goed zitten.

4 likes

Wederom 2 lengtematen die geleverd worden :+1:t2:
Mis alleen wat meer uitgesproken kleuren zoals geel of oranje

1 like

Ik verwacht dat die er wel komen als dit goed gaat lopen!

Ze zijn overigens op ‘t moment met 15% korting te krijgen met code TROPIC15
Hoe lang dat is staat niet in de mail…

1 like

Wat zijn die kosten eigenlijk . 21% is bekend maar komt daar nog meer bij ?
Heb zelf ook nog wat spul wat uit China moet komen. En moet je dit dan met de bezorger afrekenen ?

Ze zijn anders als de Elite’s, want ze geven duidelijk aan dat het TPU is.

NOTE: TPU is a much thicker and sturdier material than silicone or rubber. While it will soften slightly over time, please be aware that this strap is designed to endure the harshest of elements and has a firm fit.

Dus geen silicone, niet ze soepel maar wel sterker en minder gevoelig voor stof dus.

Ik vind ze er wel goed uit zien, de wat grotere gaten vind ik ook niet verkeerd.
Verder wat materiaal en kwaliteit dus vergelijkbaar met andere tropic banden lijkt me.

1 like