Gouden movado

Tuurlijk, maar dat argument kan je voor alles maken. Stel, een miljonair heeft precies dit horloge gehad en moet het perse hebben, misschien krijg je dan 10k. Maar goed, dat is geen typisch geval…

Maar gezien het polijstwerk is de verzamelwaarde van de hele set een stuk minder. Het uurwerk zal ook niet veel waard zijn. Goudprijs met een beetje extra wellicht, maar het zal geen premium piece meer zijn.

Als je zin hebt om een horloge te strippen en in onderdelen te verkopen, gegeven genoeg tijd krijg je meer dan het horloge in 1 stuk, dat is ook niet heel reel.

We noemen geen namen omdat het Gerrit is. :smile:

Leuke Movado! :+1:

1 like

14k

Dat dus :grin:

Wat heb je zelf aan onderzoek gedaan? Als in: hoeveel seconden?

Waarde is?
M.i. zeker 500 euro!

1 like

Waar baseer je dat op?

Ik denk dat dit zeker realistisch is, prima uurwerk zit ook in de omega f300hz

Gouden kast, mooie plaat, gereviseerd

Op catawiki zie ik ook zeker 500 euro gebeuren

Op marktplaats oid voor verkoop zitten allemaal low ballers daar weinig kans

2 likes

Is dit lichtbruine forumhoekje nu intussen bedoeld om een horloge op maximaal haalbare verkoopwaarde te taxeren?
Een reele waarde tussen verzamelaars (met een beetje kennis) komt niet in de buurt van die 500€

2 likes

Oh, hoe vaak heeft u een dergelijk volledig gouden horloge voorbij zien komen voor minder in e.o.a. verkoop topic?

O.K. die “service beurt” met een papieren zakdoekje kan beter :innocent:

Het punt is dat dit horloge niet terug te vinden is in de boeken ( een gouden Zenith-Movado met beroemd stemvork uurwerk zou toch bekend moeten zijn)

Ik zie een hoop vergulde versies met dit uurwerk maar niet in 14k en ook niet in deze kast vorm (recasing?)

http://www.hknebel.org/Uhren/Hersteller/Zenith/ZenithS/Movado/movadotf.html

Hier heb je er nog een.

1 like

Die had ik nog niet gevonden.

Ik vind 2495 dollar en een getaxeerde waarde van 8000 dollar wel heel optimistisch

Ik denk dat die waarde zeker optimistisch is.
En de movado op ebay lijkt mij daarnaast ook in veel betere conditie.

Zeker, ik denk dat je al gauw aan 500 moet denken of hoger als je op internationale kanalen gaat werken (Chrono24 of Catawiki). Op dit forum zitten alleen Nederlanders en Vlamingen. Zunig!! Hier vang je nog niet eens 100 euro denk ik…

Ik zeg ook nergens dat deze $100 moet opbrengen.

Ik zei dat ze met gold plated kast ongeveer $100 opbrengen.

En dat je bij deze daar de goudwaarde bij op kan tellen.

1 like

Ik draag hem zeker met veel plezier, maar ben toch blij dat ik hem even hier op heb gezet en er wel wat wijzer mee bent geworden, bedankt voor alle informatie mensen.