Tuurlijk, maar dat argument kan je voor alles maken. Stel, een miljonair heeft precies dit horloge gehad en moet het perse hebben, misschien krijg je dan 10k. Maar goed, dat is geen typisch geval…
Maar gezien het polijstwerk is de verzamelwaarde van de hele set een stuk minder. Het uurwerk zal ook niet veel waard zijn. Goudprijs met een beetje extra wellicht, maar het zal geen premium piece meer zijn.
Als je zin hebt om een horloge te strippen en in onderdelen te verkopen, gegeven genoeg tijd krijg je meer dan het horloge in 1 stuk, dat is ook niet heel reel.
Is dit lichtbruine forumhoekje nu intussen bedoeld om een horloge op maximaal haalbare verkoopwaarde te taxeren?
Een reele waarde tussen verzamelaars (met een beetje kennis) komt niet in de buurt van die 500€
Zeker, ik denk dat je al gauw aan 500 moet denken of hoger als je op internationale kanalen gaat werken (Chrono24 of Catawiki). Op dit forum zitten alleen Nederlanders en Vlamingen. Zunig!! Hier vang je nog niet eens 100 euro denk ik…
Ik draag hem zeker met veel plezier, maar ben toch blij dat ik hem even hier op heb gezet en er wel wat wijzer mee bent geworden, bedankt voor alle informatie mensen.